קיידנס רוכשת את הסטארט-אפ ג'אספר תמורת 170 מליון דולר במזומן

ג'אספר פועלת בתחום הניתוח הפורמלי ומספקת פתרונות אימות מבוססי פלטפורמת JasperGold ● יש לה מרכז מו"פ בחיפה, בראשותו של ד"ר זיאד חנא, שמסייע רבות לקידום ערבים בהיי-טק הישראלי

קיידנס (Cadence Design Systems) רכשה את הסטארט-אפ ג'אספר (Jasper Design Automation), שמרכז הפיתוח שלו נמצא בחיפה, תמורת 170 מיליון דולר במזומן.

החברה הרוכשת פועלת בעולם המיכון של התכנון האלקטרוני. היא עוסקת בפיתוח כלי תוכנה, מתודולוגיות ושירותים לייצור שבבים עבור תעשיית המוליכים למחצה. קיידנס פועלת מ-1987 ומעסיקה כ-4,600 עובדים הפזורים על פני 63 מדינות. באפריל 2005 היא רכשה את חברת התוכנה הישראלית וריסיטי (Verisity) והרחיבה את תחומי פעילותה גם לפיתוח כלי תוכנה מתוחכמים לתחום ה-וריפיקציה (אימות).

ג'אספר פועלת בתחום הניתוח הפורמלי (Formal analysis) ומספקת פתרונות אימות מבוססי פלטפורמת JasperGold. על לקוחותיה נמנות החברות הגדולות בתחום המערכות, השבבים וה-IP. חברות אלה הן גם לקוחות של קיידנס ואימצו את שיטות הניתוח הפורמלי כדי להשלים את שיטות האימות המסורתיות, במטרה לענות טוב יותר על המורכבות והגמישות של תכנוני IP ו-SoCs. האימות אחראי ליותר מ-70% מעלות פיתוח מערכות על שבב והפך לאתגר הגדול ביותר בפיתוח SoCs. ככזה, מדובר בגורם קריטי בהבאת המוצר לשוק.

מרכז הפיתוח של ג'אספר האמריקנית, שכאמור – נמצא בחיפה, מעסיק 25 עובדים. בראשו עומד ד"ר זיאד חנא, שמילא שורת תפקידים באינטל (Intel) בחיפה ובג'אספר בארצות הברית. הוא פתח את המרכז ב-2010, לאחר שהחליט לחזור לארץ. ד"ר חנא הוא מהבכירים ביותר מבין אזרחי ישראל הערבים בתעשיית ההיי-טק וכעת, בעקבות הרכישה, יצטרף להנהלה הבכירה של קיידנס.

יצוין כי ד"ר חנא הוא מנטור לאנשים צעירים ומעסיק אקדמאים ערבים רבים בחברה. הוא אף היה המנטור הראשון של צופן, עמותה לשילוב ערבים בהיי-טק. במקביל לעבודתו, עשה ד"ר חנא את הדוקטורט שלו, שעסק בתחום התמחותו, אימות, באוניברסיטת אוקספורד שבבריטניה.

בשל הרכישה יהיו לקיידנס שלושה מוקדי פעילות בישראל: מרכז הפיתוח הממוקם בפארק אפק שבראש העין, מרכז השיווק והמכירות באזור התעשייה הרצליה פיתוח ומרכז הפיתוח של ג'אספר בחיפה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים