דיווחים: מנכ"ל נורטל יפרוש בשבועות הקרובים

מייק זפירובסקי, המנכ"ל שהוביל את החברה בתחילת השנה לפשיטת רגל והגנה מפני נושים, ופיקח על המכירה של נכסי החברה לאריקסון, יפרוש תוך מספר שבועות - כך על פי ידיעה שפורסמה בוול סטריט ג'ורנל ונסמכת על "מקורות יודעי דבר" ● מנורטל לא נמסרה כל תגובה

מייק זפירובסקי, מנכ"ל נורטל (Nortel) שהוביל את החברה בתחילת השנה לפשיטת רגל והגנה מפני נושים, ופיקח על המכירה של נכסי החברה (פטנטים על טכנולוגיות סלולר) לחברת אריקסון (Ericsoon), יפרוש תוך מספר שבועות – על פי ידיעה שפורסמה בוול סטריט ג'ורנל (Wall Street Journal) ונסמכת על "מקורות יודעי דבר". לא ניתן היה לקבל תגובה מחברת נורטל בטורונטו.

זפירובסקי נשכר בשנת 2005 בתקווה שיחולל מפנה בחברה, דוגמת המפנה שחולל בחטיבת הסלולר של מוטורולה (Motorola). בתחילה הצליח לגרוף רווחים ממכירת ציוד לחברות סלולר בארה"ב. בהנהגתו השקיעה נורטל בטכנולוגיות חדשות ונערכה לקראת הדור הבא של הרשתות הסלולריות. אולם, עם פרוץ המשבר הכלכלי החלו חברות הסלולר לצמצם הוצאות וכתוצאה מכך נרשמה ירידה חדה בהכנסות של נורטל.

מי שנחשבה בעבר לחברת ענק בתחום הציוד הסלולרי הגישה בתחילת השנה בקשה להגנה מפני נושים בקנדה ובארה"ב. בחודש שעבר רכשה אריקסון, תמורת 1.13 מיליארד דולרים, את הנכסים המניבים החשובים ביותר של נורטל – פטנטים בטכנולוגיות הסלולר CDMA ו-LTE. משמעות הרכישה היא שבנורטל התקבלה החלטה למכור את הפעילות במקום לנסות ולהתארגן מחדש כחברה קטנה יותר. כתוצאה מכך, הפכה פרישתו של זפירובסקי לבלתי נמנעת.

בשבוע שעבר נמתחה בוועדה של ממשלת קנדה ביקורת על כך שנכסי נורטל נמכרו לחברה זרה במקום ל-RIM, יצרנית מכשירי בלקברי, שגם היא, כמו נורטל, חברה קנדית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים