עלי באבא תנפיק בארצות הברית

ענקית המסחר הסינית שואפת לגייס סכום של כ-15 מיליארד דולר לפי שווי של 130 מיליארד

הנפקת ענק. עלי באבא

לאחר חודשים של שמועות אישרה אתמול (א') ענקית הסחר האלקטרוני הסינית עלי באבא (Alibaba Group) כי בכוונתה להנפיק מניות לציבור בארצות הברית. "הנפקה של מניות לציבור האמריקאי תהפוך את החברה לגלובלית יותר ותגביר את השקיפות שלה", נכתב בהודעה הקצרה שפורסמה באתר האינטרנט של עלי באבא. בהודעה לא צוין באיזה בורסה בארצות הברית תיערך ההנפקה.

עלי באבא שולטת בכשמונים אחוזים מההיקף הכולל של השוק של הקניות באינטרנט בסין, ועל פי ההערכות תגייס החברה סכום של כ-15 מיליארד דולר לפי שווי של 130 מיליארד דולר. היעד השאפתני מקרב את היקף הגיוס של עלי באבא לזה של פייסבוק (Facebook), אשר גייסה בשנת 2012 סכום של 16 מיליארד דולר.

עלי באבא הוקמה בשנת 1999 על ידי ג'ק מה, מורה לאנגלית לשעבר, והחברה מספקת פלטפורמות שבאמצעותן יכולים סוחרים למכור מוצרים ישירות לציבור. החברה מספקת שירותים של רישום ופרסום, ואינה מוכרת מוצרים בעצמה לציבור.

ההחלטה של עלי באבא עשויה להוות מכה לבורסה של הונג קונג, שהתחרתה על ההנפקה של עלי באבא מול בורסות בארצות הברית אך סירבה לכמה מהתנאים שהציבה עליבאבא. מעלי באבא נמסר כי החברה שומרת לעצמה את האפשרות להנפיק במקביל גם בסין.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים