דלויט: "המשקפיים החכמים יהיו פופולריים דווקא בשוק הארגוני"

Google Glass ודומיהם יקנו אחיזה בקרב חברות ומפתחים ישיקו אפליקציות שיסייעו לעובדים - כך חוזה דלויט-ברייטמן-אלמגור-זוהר ● פירמת רואי החשבון צופה שהפאבלטים יהיו פופולריים בקרב בני 55 ומעלה ושחברות גדולות יעברו בקרוב לתחומי השירותים והתוכנות

המיחשוב הלביש והפאבלטים יהיו הטרנדים הלוהטים של 2014, וייכנסו לשוק הארגוני – כך צופה פירמת רואי החשבון דלויט-ברייטמן-אלמגור-זוהר בתחזית שחשפה בכנס לקוחות אותו ערכה ביפו. דלויט חוזה שאחד המכשירים שיבלטו השנה במיוחד הוא המשקפיים החכמים נוסח Google Glass.

התחזית מבוססת על מחקרים שערכה החברה במגזרים שונים, שהעלו כי השימוש במשקפיים החכמים יגבר לא רק בשוק הפרטי אלא גם בקרב ארגונים ממגזרים רבים. לדברי רו"ח טל חן, שותף וראש מגזר ההיי-טק בחברה, "למרות ההתלהבות שקיימת מהמשקפיים החכמים, המספרים שלנו מראים שהחדירה הגדולה שלהם תהיה ליישומים ארגוניים ולא לשווקים ההמוניים. נכון שהמחירים של המוצרים הללו ילכו וירדו, ויהפכו נגישים ליותר ויותר אנשים, אולם המגמה היא של יצירת יותר ויותר אפליקציות שמנצלות את הכלי הזה, על האפשרויות שבו, למטרות עסקיות".

"לדוגמה, המשטרה יכולה להשתמש במשקפיים חכמים על ידי הצמדת מצלמות אליהן, שיוכלו לספק הוכחות טובות יותר בחקירות שונות, בזמן אמת", ציין חן. הוא העיר כי "כבר כיום יש למשקפיים החכמים שימושים מגוונים בעולמות הרפואה, ויותר ויותר מגזרים יאמצו אותם".

לדבריו, התחזית הזו מתיישבת עם תחזית כוללת של דלויט, לפיה היקף ההשקעות והגידול בשנים הבאות יהיה דווקא במוצרים ותוכנות שנחשבות לשווקי נישה, שבהם מרבית השחקנים הגדולים לא משקיעים את מירב המאמצים שלהם. "משקפיים חכמים צפויים להגיע להיקף שוק של ארבעה מיליון יחידות, בשוק של ארבעה מיליארד בני אדם שיודעים קרוא וכתוב ומחזיקים ברכיבים ניידים. זה לא שוק המוני אלא נישתי, אולם מדובר בנישה חשובה שאפשר להרוויח גם ממנה", אמר.

גם שוק השעונים החכמים יהיה נישתי, לפי התחזית של דלויט. "השעונים החכמים נחשבים כיום ללהיט, אבל אנחנו חוזים שיהיו לא יותר מחצי מיליון יחידות מהם. בכל מקרה, גם לשוק זה יימצאו הגורמים שיפתחו תוכנות ושירותים, ויהפכו את השעון למשהו אקטיבי ולא רק תכשיט, כפי שהוא משמש כיום", ציין.

פירמת ראיית החשבון צופה כי הפאבלטים יהוו רבע מכלל המכירות של המכשירים החכמים. אולם, בניגוד לגאדג'טים אחרים, שמאמציהם הראשונים הם הצעירים, הפאבלטים יאומצו גם על ידי משתמשים בני 55 ומעלה.

"הגידול בהכנסות ממכירות מוצרים אלקטרוניים ייעצר"
על פי נתוני דלויט, למחצית מאוכלוסיית העולם, 3.8 מיליארד בני אדם, יש טלפונים ניידים, מתוכם 3.2 מיליארד טלפונים חכמים. מספר מחשבי ה-PC מגיע ל-1.5 מיליארד ומספר מחשבי הלוח – לפחות ממיליארד.

"שוק המוצרים האלקטרוניים העולמי אמנם שילש את עצמו מאז 2005 ל-750 מיליארד דולר כיום, אבל להערכתנו, הגידול הזה יישאר סטטי ובמידה רבה ייעצר", אמר חן. "הסיבות לכך מגוונות: פוטנציאל השוק מוצה, אין כניסה של קטגוריות חדשות, לא ממציאים דברים חדשניים והמחירים ממשיכים לרדת. לכן, התחזית שלנו היא שהחברות יעברו בעשור הקרוב מהתחום הזה לשירותים ותוכנות, כולל אפל (Apple) וסמסונג (Samsung). זמן המדף של גרסאות חדשות של טלפונים חכמים יהיה ארוך יותר. כבר כיום, אנשים לא ממהרים לשדרג גרסאות של iPhone או אנדרואיד (Android), כי ההבדלים ביניהן מזעריים".

"מגמה אחרת, לא פחות מעניינת, עוסקת בפגישות עם רופאים", הוסיף חן. "עלות כל פגישה עם רופא בארצות הברית מוערכת ב-180 דולר. מדובר בשוק שמגלגל בסך הכול 180 מיליארד דולר, אולם מחקרים מראים שמחצית מהביקורים הללו מיותרים. אין ספק שזה נכון גם בישראל".

הוא אמר כי ניתן לחסוך בהוצאות על ביקורים אצל רופאים באמצעות e-visit – פתרון שמאפשר למטופל לבצע את הביקור בסלולר. "המטופל יכול לקבל את השירות מהרופא כשהוא נמצא בבית, במשרד או בכל מקום אחר, מבלי צורך להגיע פיזית למרפאה. הרופא שולח לו שאלון מובנה שנועד לתאר את מחלתו וברוב המקרים ימליץ לו על תרופה או טיפול ראשוני", אמר רו"ח חן. לדבריו, "הצפי הוא שבשנה הנוכחית יבוצעו בארצות הברית לבדה 100 מיליון ביקורים אצל רופא באמצעות e-visit".

דלויט אף צופה כי כמות תכני הווידיאו ברשת תגדל, וכך גם אחוזי הצפייה מתכני וידיאו בתשלום. עם זאת, על פי חן, "צרכנים יהיו מחוברים לכמה פלטפורמות של מדיה. הם לא יתנתקו מהכבלים אבל יצמצמו את שעות הצפייה בטלוויזיה. זה קורה כבר כיום".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים