משה אטיאס, מטריקס: "2014 תהיה טובה מעט יותר מהשנה החולפת"

"השנה האחרונה לא הייתה קלה אבל עמדנו בה בכבוד, גם ביחס לכלל השוק וגם ביחס לענף", אמר סמנכ"ל הכספים של מטריקס עם פרסום התוצאות הכספיות של החברה ● לדברי מוטי גוטמן, מנכ"ל מטריקס, "2013 הייתה שנה מאתגרת, שהושפעה מעונתיות חריגה ומצמצום והקפאת פעילויות בקרב לקוחות רבים"

משה אטיאס, סמנכ"ל הכספים של מטריקס. צילום: פלי הנמר

"2013 הייתה שנה מאתגרת, אבל עמדנו בה בכבוד. היא לא הייתה קלה, גם ביחס למה שקרה בכלל השוק וגם ביחס למצב הענף. אני מעריך ומקווה ש-2014 תהיה טובה מעט יותר ממנה", כך אמר משה אטיאס, סמנכ"ל הכספים של מטריקס.

אטיאס אמר את הדברים בראיון לאנשים ומחשבים עם פרסום התוצאות של החברה לרבעון האחרון של 2013 ולשנה כולה. "זה היה רבעון שיא, עם הכנסות של כ-530 מיליון שקלים – נתון המשקף גידול של כ-4% לעומת הרבעון המקביל אשתקד; כ-42.4 מיליון שקלים ברווח התפעולי – גידול של כ-14%; וכ-27.6 מיליון שקלים ברווח הנקי – עלייה של כ-10%", אמר. "הסיבה לכך היא כי זו הייתה שנה 'מוזרה' בהיבט החלוקה לרבעונים. מלכתחילה, הרבעון האחרון יועד להיות חזק יותר וההסבר לכך נעוץ בלוח השנה היהודי". הוא הוסיף כי "הוצאות המימון ירדו באופן אבסולוטי, עשינו פדיון אגרות חוב באמצע יוני – וזה חסך לנו בהוצאות המימון".

לגבי תמהיל ההכנסות אמר אטיאס כי "עסקי הליבה שלנו – הפתרונות והשירותים – הולכים וגדלים בעוגת ההכנסה שלנו. הם צמחו ל-72.4% מסך ההכנסות. מדובר בכל שירותי הערך המוסף, פרויקטים ופעילות בערוצים ישירים, לרבות בדיגיטל. העלייה היא עקבית, רבעון אחרי רבעון. הגידול בעסקי הליבה בא על חשבון החומרה, ההדרכה והמוצרים, שם אנחנו משתדלים לשפר את שולי הרווח. ככלל, שיפרנו את שולי הרווח בכל המגזרים".

"במהלך השנה האחרונה פעלנו פחות או יותר בכל מגזרי המשק", ציין. "באופן טבעי, המצב הכלכלי, שהשפיע על כלל השוק, לא פסח גם על מטריקס וגרם להיחלשות בפעילות שלנו בעולם הטלקום".

מוטי גוטמן, מנכ"ל מטריקסהוא הוסיף כי החברה התמקדה בשנה החולפת במתן שירותים למגזר הסטארט-אפים. "נתנו שירותי פיתוח, שירותי ערך מוסף עם אחריות כוללת. לחלק מהחברות הללו עשינו אירוח כמעט מלא. נמשיך להתמקד בסטארט-אפים גם השנה, כי הפוטנציאל טרם מוצה. נראה הרבה התרחשויות סביב התחום גם בעתיד".

עוד תחום שיימשך בשנה הקרובה הוא רכישות של חברות. "רכשנו ונמשיך לבחון רכישות, יש כמה דברים על השולחן. נבחן רכישות של חברות הפועלות בתחום ה-IT הפיננסי או הביטחוני", אמר אטיאס.

מוטי גוטמן, מנכ"ל מטריקס, מסר כי "2013 הייתה שנה מאתגרת, שהושפעה מעונתיות חריגה ומצמצום והקפאת פעילויות בקרב לקוחות רבים. נכנסנו במהלך השנה למגזרים ולפעילויות חדשות, וביצענו ארגון מחדש של פעילויות קיימות. זאת, על מנת להתאים עצמנו לצרכי הלקוחות שלנו ולתנאי השוק המשתנים. הרחבנו את היצע הספקים המיוצגים, חתמנו על הסכם שיתוף פעולה עם אמזון (Amazon) והקמנו יחידה ייעודית לפתרונות ענן – Cloudzone".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים