משרד התקשורת הורה לבזק לפנות תדרים לדור הרביעי בתוך חצי שנה

בזק מפעילה על התדרים שיפונו מערכות סלולריות ישנות, שמאפשרות שימוש בטכנולוגיה של דור רביעי ומספר המנויים עליהן עומד על כ-2,000 בלבד

שש חברות משתתפות במכרז התדרים לדור הרביעי. צילום אילוסטרציה: אימג'בנק

משרד התקשורת הורה לבזק לפנות בתוך שישה חודשים תדרים שיועדו להפעלת מערכות סלולריות ישנות לטובת השקת הדור הרביעי.

בזק החלה להפעיל את המערכות הישנות הללו לפני כ-18 שנים, כדי לספק שירותי טלפוניה לאזורים מרוחקים שטרם נפרסה בהם תשתית קווית. הרשתות הללו אינן מאפשרות לספק שירותי תקשורת מתקדמים כמו פס רחב. ממשרד התקשורת נמסר כי מספר המנויים עליהן עומד כיום על כ-2,000 בלבד, והוא הולך ומתמעט.

על פי המשרד, מערכות אלה עושות שימוש בפס תדרים ברוחב 6 מגה-הרץ בתחום ה-1,800 מגה-הרץ ובפסי תדרים ברוחב כולל של 22 מגה-הרץ בתחום ה-2,600 מגה-הרץ – תחומים המיועדים בעיקר לטכנולוגיה מתקדמת, שמאפשרת מתן שירותי דור רביעי. בשנים האחרונות חלה עלייה בביקוש להקצאת תדרים, ובפרט תדרים לדור הרביעי, בתחומים אלה. לאור זאת, הפך השימוש של בזק בתדרים אלה לא יעיל. על כן החליט המשרד להורות לחברה להפסיק השימוש במערכות ובתדרים הללו.

במשרד החליטו שלא לפצות את בזק ולממן את העלויות הכרוכות במתן השירותים באמצעות המערכות החלופיות. זאת, בין השאר לאור העובדה שבזק מחויבת לספק את כלל שירותיה לכלל מנוייה באופן מלא ושיוויוני, ובכלל זה שירותי פס רחב, אולם בפועל היא לא מספקת שירותי פס רחב למנויים של המערכות הישנות.

גלעד ארדן, שר התקשורת, אמר כי "התדרים שיפונו יאפשרו לקדם את הדור הרביעי ובכך להציע לצרכנים שירותים נוספים וחוויית גלישה שאיננו מכירים כיום"

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים