תמיר גבעתי, שירותי בריאות כללית: "חסכנו מליוני שקלים עם תוכנת הדרכה אחת"

"ניתן לראות את ה-ROI שלנו בצורה מאוד פשוטה; בעזרת לומדה המחליפה את ההדרכה הפרונטלית ייתרנו את הצורך להגיע ליום עיון עבור אלפי עובדים", אמר גבעתי, מנהל תחום טכנולוגיות הלמידה בכללית ● רויטל צברי, אחראית טכנולוגיות למידה במגן דוד אדום: "כולם צריכים להיות מעורבים בסביבה המתוקשבת - מהעובד הקטן ועד המנכ"ל"

02/02/2014 10:29

"ה-ROI אצלנו מאוד פשוט. בחלק מהפיתוחים שלנו, למשל לומדת החייאה: במקום להוציא אנשים מיום עבודה ליום השתלמות שלם – דבר שכרוך בהפסד יום עבודה, נסיעה ממושכת והפסד כספי – בנינו להם לומדה. כך קיצצנו בעלויות באמצעות לומדה אחת. כן, היה לנו מאוד קל להוכיח חיסכון לארגון", כך אמר היום תמיר גבעתי, מנהל תחום טכנולוגיות למידה בשירותי בריאות כללית, במסגרת אירוע השקת מועדון הלקוחות למנהלי הדרכה של נס טכנולוגיות.

האירוע השקת מועדון הלקוחות למנהלי הדרכה נערך בשבוע שעבר בבניין נס שבקרית עתידים, תל אביב, ועסק בבחירת מערכות LMS וניהולן (ר"ת Learning Management System). בין עשרות הנוכחים הגיעו לקוחות ומנהלי הדרכה מגילת לוויינים, ישראכארט, הפניקס, מכון וייצמן, חברת החשמל, איקאה, דלויט, בזק, כלל ביטוח וחברות רבות נוספות.

מבנה הארגון של הכללית, המעסיק השני בגודלו במשק המונה למעלה מ-4 מיליון לקוחות, 40 אלף עובדים וכ-1,500 מרפאות, משפיע לדברי גבעתי על אופן הדרכת הלמידה בארגון. "הארגון גדול מאוד, אך חשוב לזכור אך חשוב לזכור שהביזור שלו וכמויות העובדים מתאימים ללמידה המתוקשבת כמו כפפה ליד", אמר.

לדבריו, "פיתוח ה-LMS אצלנו היה למעשה תהליך של יש מאין, שכן המערכת הקודמת הייתה מסורבלת ומנוונת. הדבר הראשון שעשינו היה להקים תשתיות. כשהגעתי לכללית היה לנו ספק אחד, ולאט לאט הכנסנו ספקים חדשים. היינו צריכים לבנות את תפיסת העולם שלנו, מה שנכון לנו בתור ארגון עם מאפיינים ייחודיים. הגדרנו עבורנו מה זאת למידה מתוקשבת – מתי הולכים לפתרון מתוקשב ומתי לפתרונות אחרים. זה תהליך לא פשוט כלל".

בתוך ארבע שנים, סיכם גבעתי, מספר המודרכים בכללית באמצעות טכנולוגיית למידה קפץ מכ-4,000 לכ-30 אלף. "לא תמיד אפשר להחליף את ההדרכה הפיזית, אבל אפשר להחליף חלקים תיאורטיים בלמידה מתוקשבת.

"מהעובד הקטן ועד המנכ"ל"
רויטל צברי, אחראית טכנולוגיות למידה במחלקת הדרכה של מגן דוד אדום, סיפרה על האתגרים הכרוכים בפיתוח הדרכה ושימוש ב-LMS בארגון המצריך להיות עם היד על הדופק כל הזמן. "אנחנו מתמודדים עם צרכים של שמירה על כשירות רפואית עבור 65 אלף אנשים – רופאים, אחיות, פארמדיקים, חובשים ועוד. מדובר בהכשרות בסיס, לתוך הארגון, וכן הכשרות חיצוניות – לציבור הרחב. ביום, ממוצע ההדרכות עומד על בין 40-20 קורסים, סך הכל כ-4,000 קורסים בשנה", סיפרה.

לדבריה, "כולם צריכים להיות מעורבים בסביבה המתוקשבת – מהעובד הקטן ועד המנכ"ל. אנחנו משתמשים במודל (Moodle), התחלנו ב-1.9 והיום ב-2.0. היתרון הגדול הוא העובדה שמדובר במערכת פתוחה, שמתבטא גם במחיר ובמענה מהיר".

היא הוסיפה כי "כל יום יוצא מחקר חדש בתחום שמשנה את הדברים. לכן לשיח החברתי האינטרנטי יש לו יעילות גבוהה מאוד. בקורס חובשים, למשל, אחד שואל והשני עונה. במהלך ההדרכה המדריך נותן את הטון ומנהל את הדיון, אולם המשתמשים הם שמובילים את פני הדברים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים