פרויקט מחשב לכל ילד עולה כיתה: 300 מחשבי לוח יחולקו השנה למשפחות נזקקות

100 המחשבים הראשונים יחולקו בעיר לוד בטקס חגיגי שייערך ביום ה' במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו ● סגן השר במשרד ראש הממשלה ויו"ר המועצה הציבורית של הפרויקט, אופיר אקוניס, אמר לאנשים ומחשבים כי "הפערים בחברה הישראלית נובעים בין היתר מהיעדר שיוויוניות בנגישות למחשבים"

פרויקט מחשב לכל ילד של הממשלה, החליט להתאים עצמו לקדמה הטכנולוגית, ובשנת 2014 יחולקו 300 טאבלטים מתוצרת אסוס (Asus) ולנובו (Lenovo) למשפחות נזקקות ברחבי הארץ. פרטים אלו מסר ח"כ אופיר אקוניס, סגן שר במשרד ראש הממשלה, ויו"ר המועצה הציבורית של הפרויקט, בראיון מיוחד לאנשים ומחשבים. אקוניס, שקיבל את המינוי בחודש אפריל בשנה, החליף את הראל לוקר, המשמש כיום כמנכ"ל משרד ראש הממשלה. כיושב ראש הפרויקט הלאומי משמש פרופסור אריה סקופ, לשעבר מנכ"ל מיקרוסופט (Microsoft) ישראל.

100 המחשבים הראשונים מתוצרת לנובו יחולקו בטקס חגיגי שייערך ביום ה' הקרוב בעיר לוד, במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו וראשי הפרויקט. אקוניס אמר כי ההחלטה להעניק מחשבי לוח מבוססת על הערכות של מומחי שוק לפיהם מחשבי הלוח יתפסו את מקומם של מחשבי ה-PC. "אין שום הגיון להעניק לילדים ומשפחות מחשב אישי כאשר נתח השוק של מחשבי הלוח הולך ותופס תאוצה. צריך לקחת בחשבון שאנחנו גם אחראים על תחזוקת המערכות והטמעתן. למעשה, 20 הטאבלטים הראשונים הוענקו כבר בחודש דצמבר באופקים אולם המאסה הקריטית תתחיל כאמור ביום חמישי בטקס בלוד", הוסיף אקוניס.

"מאז שהוחלט על הפרויקט בשנות ה-90, מטרתו היא לטפל בצמצום הפער הדיגיטלי", אמר סגן השר אקוניס, והדגיש כי "מאז הקמתו חולקו למעלה מ-60 אלף מחשבים בכל הארץ, בכל המגזרים, ללא הבדלי דת גזע ומין".

אקוניס סיפר גם על המורשת של הפרויקט, והסביר ש"ישנם מחקרים מוכחים שעוקבים אחר משפחות שקיבלו את המחשבים, והילדים שלהם הצליחו להשתלב בחברה הישראלית כלומר צמצמו את הפער הדיגיטלי. לדעתי זוהי הפעילות החברתית הגדולה ביותר של ממשלת ישראל בימים אלו, מאז פרויקט שיקום השכונות שהיה בימי בגין".

אקוניס גרס כי הפערים הדיגיטליים מצטמצמים עם השנים, אולם למרות אחוז החדירה הגבוה של מחשבים אישיים וטלפונים חכמים בשוק הישראלי עדיין יש כ-200 אלף בתי אב בישראל, שאין להם אפילו מחשב אחד. עובדה זו כמובן משפיעה על הדרך בה הילדים בבית זה יגדלו והסיכויים שלהם להתגבר על הפערים. "אני סבור שפערים בחברה הישראלית אינם רק כלכליים אלא גם חברתיים שנובעים בין היתר מהעדר שוויוניות בנגישות למחשבים" החווה דעתו. "מספיק לבקר במתנ"ס או באחד ממרכזי להב"ה ולראות כיצד הורים וילדים לומדים שם מיומנות מחשב, ולהרגיש עד כמה זה מחמם את הלב. זו התשובה שלי לכל המפקפקים בצורך בפרויקט ובתקציבים שמוענקים לו".

הוא מציין כי בניגוד לשנים קודמות אז חווה הפרויקט קיצוצים שונים השנה ראש הממשלה הורה לא לקצץ בתקציב והוא עומד על 9.2 מיליון שקל, כאשר שותפים לו גם הרשויות המקומיות וקרן ספרא.

הטאבלטים של אסוס נבחרו במכרז שערכה מנהלת הפרויקט והם נרכשו בעלות של 900 דולר לכל מחשב, הכוללים את ההדרכה של הילדים וההורים, התחזוקה וההטמעה. "אני מודעים לעובדה שככול שיחלפו השנים נהיה עדים לירידת מחירים של מחשבי הלוח בדיוק כפי שזה קרה במחשבי ה-PC", אמר סגן השר.

בנוסף לתפקידו כיו"ר המועצה הציבורית, מקים ח"כ אקוניס בימים אלו מחדש את הוועדה הלאומית לצמצום הפער הדיגיטלי, שמטרתה העיקרית היא לשלב בין כל הגורמים החברתיים בישראל ולמצוא דרכים לסייע לחברה הישראלית. ועדות דומות פעלו בסוף שנות ה-90 ותחילת שנות ה-2000 בימי כהונתם של ראשי הממשלה אריאל שרון ונתניהו.

"אני רוצה להכיר ולעבוד עם כל העמותות שמסייעות לצמצום הפער החברתי" הסביר – "איגום משאבים הוא שם המשחק; משימה נוספת שהוועדה תיקח על עצמה היא לייצר את מפת התקשוב הלאומית. אנו רוצה לדעת בדיוק היכן המקומות שבהם צריך לסייע בתחום צמצום הפער, ובכך לסייע  להצלחת עתיד ילדינו" סיכם אקוניס את הנושא.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים