היזם אורן גלנץ השיק חממה למנהלי היי-טק בכירים

המיזם החדש, שמיועד לבעלי ניסיון של 10 שנים ויותר המעוניינים לפנות לדרך עצמאית, כולל הכשרה בת שלושה חודשים המיישמת את מודל העבודה של אלברטו סאבויה – מבכירי Google Adwords לשעבר ויועץ לסאפ וגוגל ● "בעשר השנים האחרונות עלה כוח האדם העצמאי בארה"ב מ-10 מיליון ל-40 מיליון איש. אני מאמין שגם בישראל נראה מגמה כזו, בטווח של מספר שנים"

29/01/2014 09:50

היזם אורן גלנץ השיק חממה עסקית המיועדת למנהלים מנוסים בענף ההיי-טק. המיזם המסקרן פונה לבעלי ניסיון של 10 שנים ויותר בתפקידי ניהול בכירים בתעשייה, אשר מעוניינים בהקמת חברה עצמאית. המחזור הראשון יצא באחרונה לדרך והרישום למחזור השני נערך בימים אלו ממש.

גלנץ, מייסד הפרויקט העסקי-חברתי By The People, מיישם את מודל העבודה של אלברטו סאבויה – האיש שברזומה שלו ניתן למצוא פיתוח בגוגל אדוורדס (Google AdWards) וייעוץ בענייני חדשות לתאגידי ענק, בהם סאפ (SAP) וגוגל (Google). סאבויה אף עומד מאחורי מודל ההיתכנות הכלכלית Pretotyping – מודל שלדבריו בעל יכולת ניבוי משמעותית להצלחה הכלכלית של המיזמים.

במסגרת החממה, קבוצות עבודה של עד עשרה אנשים נכנסים לתוכנית מעשית ואינטנסיבית בת שלושה חודשים, במהלכם עוברים המשתתפים על כל התחנות בדרך להקמת עסק בר קיימא – החל מזיהוי הרעיון, דרך אימות הצורך בו ועד לבנייה והשקה של העסק. במהלך התקופה מזהים את הנכסים המקצועיים, הקשים והרכים, של כל משתתף; מחברים בינם לבין מגמות והזדמנויות עסקיות המתהוות בשוק, כולל מקצועות עתידיים ומודלים עסקיים חדשים; מבצעים בדיקת היתכנות באמצעות כלים אינטרנטיים שונים; ולאחר מכן, כאמור, עוברים לפעילויות הקמת העסק, שיווק והמכירות.

גלנץ מספר כי החממה באה לפתור את אחת הבעיות הכואבות של הענף בשנים האחרונות – פיטורי אנשים מוכשרים לאחר עשרות שנים בתחום. "בהיי-טק יש הרבה מאד מנהלים מוכשרים ומנוסים בדרגי הביניים, שנפלטים מן החברות בגילאי ה-40 וה-50. כבר לא מעניין אותם לפתח תוכנה, והם חושבים על הדבר הבא שלהם", הוא מסביר. "מדובר באנשים שיודעים להציב מטרות ולהניע את עצמם בכדי להשיג אותן. הם מודעים לכך שעולם העבודה השתנה, וחלקם בוחרים להקים עסקים משלהם".

גלנץ מסכם בתחזית מעניינת – "בעשר השנים האחרונות עלה כוח האדם העצמאי בארה"ב מ-10 מיליון ל-40 מיליון איש – כשליש מכוח העבודה האמריקני. אני מאמין שגם בישראל נראה מגמה כזו, בטווח של מספר שנים".

יש לכם סטארט-אפ מעניין? חושבים שכדאי לקוראים שלנו לדעת עליו? צרו איתנו קשר

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים