פריסקייל הציגה ערכה שתהווה בסיס לפיתוח מיחשוב לביש

הערכה, וורפ, אמורה להיות הבסיס לפיתוח משקפיים חכמים, שעונים חכמים, חיישנים בריאותיים וכל אמצעי לביש אחר שייכלל בו חלק מיחשובי

לא רק אינטל (Intel) נכנסת לתחום המחשבים הזעירים, המיועדים ליצירת מכשור מיחשוב לביש. במקביל להודעה על ה-אדיסון (Edison) מצידה של ענקית השבבים הכריזה פריסקייל (Freescale) על וורפ (Warp) – ערכה שאמורה, לפי החברה, להיות הבסיס לפיתוח משקפיים חכמים, שעונים חכמים, חיישנים בריאותיים וכל אמצעי לביש אחר שייכלל בו חלק מיחשובי.

המחשב, שמוצע ללא כיסוי, גדול רק קצת יותר ממטבע 10 סנט אמריקני, לפי פריסקייל. הוא מכיל מעבד חד ליבתי מתוצרתה של פריסקייל בעצמה, שנקרא i.MX 6SoloLite ומבוסס על פלטפורמת ה-Cortex-A9 של ARM. כמו כן, המחשב מציע תמיכה בגרפיקה דו ממדית וניתן לחבר אליו זיכרון חיצוני באפיק של 32 ביט – זיכרונות LPDDR2 או DDR3L, שדורשים צריכת כוח נמוכה במיוחד ולמעשה משמשים את רוב היצרנים כיום בתחום הנייד.

הלוח מגיע עם תמיכה ב-Wi-Fi ובבלוטות' (Bluetooth) והוא מכיל ממשקים למסכי LCD, למסכי E-ink המשמשים קוראי ספרים אלקטרוניים שונים ולחיבורי USB. הוא מציע גם תמיכה בניהול כוח וחיישנים שונים.

מערכת ההפעלה של הוורפ היא אנדרואיד (Android) בגרסה 4.3 ויחד עם המחשב משחררת החברה גם ערכת פיתוח. החומרה, לפי פריסקייל, נבנתה על בסיס קוד פתוח, והיא מתכוונת לשחרר בחודשים הקרובים את הסכמות של הלוח כך שאחרים יוכלו לשעתק אותו או לשנות אותו בהתאם לצרכים שלהם.

"חברות יכולות להשתמש בפלטפורמה הזו כבסיס למוצר לביש משלהן ולהשקיע את המשאבים שלהן במקום בחומרה בחדשנות ובדברים שמבדילים את הציוד שלהן משל אחרים", אמר עם ההכרזה רוברט תומפסון, אחד ממנהלי הפיתוח בפריסקייל.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מודי

    כל הנושא של המיחשוב הלביש יביא עמו גם את מחלות הסרטן למיניהם פרט לעובדה של מעקב אחרי האנשים. הרי כבר הוכח שהשראות של מכשירים סלולאריים גורמת לנזק מוחי אז מה יקרה כאשר מכשירי ה wi fi למיניהם יהיו חל מהלבוש שלנו? האם נוכל לוותר על זה? האם נוכל לנטרל זאת?

אירועים קרובים