זהירות, האקרים לפניך: העכביש האוסטרלי שיגנוב לכם ביטקוין

התוכנה Atrax, הנושאת את שמו של עכביש אוסטרלי מסוכן, מאפשרת לנוכלים ברשת לכייס את הארנק הווירטואלי שלכם ללא כל קושי

חברת אבטחת מידע מדנמרק חשפה תוכנה עוינת המיועדת לכריית ביטקוין (Bitcoin) תוך הונאת משתתפים בעמותת כרייה וגניבת המטבע הווירטואלי מהארנק האלקטרוני. התוכנה נמכרת בפורומים מחתרתיים תמורת 250 דולר.

התוכנה המכונה Atrax, על שם עכביש אוסטרלי מסוכן, פועלת באמצעות דפדפן Tor – רשת המקשה על ניטור מסרי תקשורת באינטרנט, לדברי הבלוגר יונס מונסטד. כלומר יש קושי גדול לגלות את המיקום של המחשב ממנו נשלחים ההוראות, העדכונים ורכבי התוכנה החדשים. Atrax משלבת שימוש במערכות רובוטיות המותקנות במחשבי משתמשים תמימים ללא ידיעתם, יכולות של דליית נתונים חשאית, תקיפה מבוזרת מכיוונים רבים להפלת אתרים, וגניבה מכורים של המטבעות הווירטואליים לייטקוין (Litecoin) וביטקוין שניתן להפעיל מדפדפנים נפוצים. המוצר "משווק" תחת הכותרת "רובוט האינטרנט הראשון הפועל בתשתית חלונות X8".

הפקודות שניתן לבצע באמצעות העכביש האינטרנטי מאפשרות "להרוג" יישומים, לעדכן ולהוריד באמצעות Tor, לתת פקודת ביצוע עם משתנים (שורת פקודה) ישירות או מתוך זיכרון המחשב הקורבן, התקנה של פלאג-אין בהתאם לרצון היוזם והצגת רשימת תוכנות מותקנות.

וזה לא הכל. תמורת 110 דולר נוספים אפשר לרכוש כייס וירטואלי שגונב לייטקוין שמוחזקים בארנק אלקטרוני של בעלי הביטקוין, ומאפשר "תשלום" תמורת טובין או שירות או מטבע רגיל כגון דולר או יורו. הכייס מתוחכם דיו כדי לחשוף סיסמאות גישה לארנק. את התוכנה ניתן להסתיר ביישומים שימושים ומשחקים המופצים באינטרנט. אחרי שנשתלה התוכנה העוינת במחשב "תמים", הסרת התוכנה היישומית שעטפה אותה איננה פוגעת בתפקוד התוכנה העוינת. גודלה של התוכנה, 1.2 מגה-בייט, נובע מיכולת פעילותה ב-Tor.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים