ביל גייטס להודים: אתם צריכים להתמקד במחקר ופיתוח

גייטס אמר בביקור בניו-דלהי, כי על הממשלה ההודית לזנוח את ההתבססות על כוח אדם זול ולהתמקד במו"פ, על מנת להגדיל את מספרם של הסטודנטים המקומיים לתואר שלישי ולשמור על התחרותיות של תעשיית ההיי-טק הענפה במדינה ● לדבריו, "אסור שהעלות הנמוכה של כוח האדם בהודו תישאר היתרון היחיד, משום שהוא אינו קבוע, ותמיד אפשר למצוא מקומות זולים עוד יותר"

ביל גייטס קרא לממשלת הודו לזנוח את ההתבססות על כוח אדם זול ולהשקיע במחקר ופיתוח, על מנת להגדיל את מספרם של הסטודנטים המקומיים לתואר שלישי ולשמור על התחרותיות של תעשיית ההיי-טק הענפה במדינה. גייטס, יושב ראש וממייסדי מיקרוסופט (Microsoft), אמר את הדברים בביקור שערך בשבוע שעבר בניו-דלהי.

לדברי גייטס, "תעשיית המיחשוב המצליחה של הודו צריכה להעניק ערך מוסף ולוותר על הניסיונות להתחרות במדינות מתפתחות אחרות שמציעות כוח אדם זול". לדבריו, "בתחילה התבססה הגאות, במידה מסוימת, על כוח אדם זול. אסור שזה יישאר היתרון היחיד, משום שהוא אינו קבוע, ותמיד אפשר למצוא מקומות זולים עוד יותר".

"חברות מובילות תורמות רעיונות רבים וטכנולוגיות רבות, אך אין די בכך והפוטנציאל עוד רב", אמר גייטס. "הממשלה, האוניברסיטאות וחברות דוגמת מיקרוסופט חייבות להעמיק את מחויבותן למחקר ופיתוח בהודו".

בשנים האחרונות זכתה תעשיית ההיי-טק בהודו להצלחה רבה וגם חברות זרות – ובהן מיקרוסופט – השקיעו במדינה ונהנו מהפריחה הכלכלית, בעיקר בתחום של שירותי המיחשוב.עם זאת, המחקר והפיתוח בהודו עדיין מפגרים אחרי ארצות הברית וסין, בין היתר בשל אי-סיוע ממשלתי. כך, פועלים בסין למעלה מ-1,100 מרכזים למחקר ופיתוח, בהשוואה לפחות מ- 800 בהודו. בנוסף, בכל שנה מקבלים רק 100 סטודנטים בתחומים הרלוונטיים במדינה תואר דוקטור – הרבה פחות מאשר עמיתיהם בסין או בארצות הברית – מה גם שרבים מאזרחי הודו בוחרים ללמוד במדינות אחרות.

גייטס הגיע להודו לרגל קבלת פרס אינדירה גנדי עבור פעולות הצדקה שמבצעת הקרן שלו ושל אשתו, מלינדה. במהלך הביקור הוא התוודה, כי החליט למחוק את הכרטיס שלו בפייסבוק (Facebook), בגלל הצפה של בקשות חברות שהגיעו אליו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים