רוסיה: הצעת חוק חדשה מבקשת לאסור על שימוש בסקייפ

הצעת החוק, שמנוסחת על ידי מפלגתו של ראש הממשלה, ולדימיר פוטין, בשיתוף עם איגוד התעשיינים והיזמים של רוסיה, קובעת ששימוש בטלפוניה באינטרנט מאיים על חברות הטלקום במדינה, ואף על הביטחון הלאומי ● האיגוד: "ללא חקיקה מתאימה, עלול השימוש בטלפוניית האינטרנט ליצור בעיות"

האם סקייפ (Skype) מהווה איום על חברות הטלקום ואף על הביטחון הלאומי? איגוד התעשיינים והיזמים ברוסיה חושב שכן. הארגון, שהוא השדולה העסקית החזקה ביותר במדינה, מנסח בימים אלה, בשיתוף עם מפלגתו של ולדימיר פוטין, הצעה לתיקון החוק הרוסי, כך שיגדיר את שירות השיחות הקוליות באינטרנט כמאיים על אימא רוסיה.

בישיבה שערכו חברי השדולה בשבוע שעבר טענו מנהלים בכירים בחברות טלקום מקומיות שתוכנות דוגמת סקייפ ו-ICQ משרתות גורמים זרים. בנוסף, הם העריכו כי עד 2012, יבוצעו 40% משיחות הטלפון בשירותים אינטרנטיים. בהודעה לעיתונות שפרסמה השדולה נכתב, כי "ללא חקיקה מתאימה, עלול השימוש בטלפוניית האינטרנט ליצור בעיות. מרבית השירותים שפועלים ברוסיה ומציעים שיחות טלפון באינטרנט הם בבעלות זרה. משום כך, חייבים להגן על החברות המקומיות".

ויטלי קוטוב, סגן נשיא TTK – חטיבת הטלקום של חברת הרכבות, שנמצאת בבעלותה של ממשלת רוסיה – קרא באתר האינטרנט של השדולה למחוקקים למנוע מצב שבו "ההכנסות של חברות הטלקום המקומיות עלולות להיפגע". ולרי אירמקוב, סגן מנהל מגאפון (MegaFon), חברת הסלולר השלישית בגודלה ברוסיה, קרא "להגן על ההשקעות ולהילחם בשירותי הטלפוניה באינטרנט".

המשתתפים בישיבה הזהירו, כי המשטרה לא יכולה לעקוב אחר שיחות שמתנהלות בשירותי הטלפוניה באינטרנט. כחלופה לסקייפ ולשירותים דומים, מציעים חברי השדולה להקים שירותי VoIP "בטוחים", ולהציע אותם לציבור הרחב במסגרת חברות הטלקום המקומיות של רוסיה.

ממשרד דובר TTK נמסר, כי הניסוח של התיקונים הנדרשים יושלם עד ספטמבר. או אז, תוגש הצעת החוק לוועדה מיוחדת, שעל חבריה נמנים המנהלים הבכירים בחברות הטלקום המקומיות ונציגים ממפלגתו של פוטין.

לא נתקבלה תגובת סקייפ לדברים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים