נורטל הגיעה להסדר כספי עם תביעות בסך 3 מיליארד דולר

החברה הקנדית תשלם 75 מיליון דולר לקרנות הפנסיה של עובדיה לשעבר, ובכך רושמת ציון דרך משמעותי בהליכי פשיטת הרגל המתמשכים זה חמש שנים

נורטל (Nortel), ענקית התקשורת הקנדית שנמצאת בהליכי פשיטת רגל, הגיעה לעסקה המסדירה תביעות בסך 3 מיליארד דולר שהוגשו נגדה על ידי שלוחותיה באירופה. המהלך יכול לקדם את סיומה של פשיטת הרגל, המתארכת כבר כחמש שנים.

בתמורה למשיכת התביעה הכספית, יקבלו מנהלי השלוחות באירופה, כמו גם נאמני כספי הפנסיה בבריטניה, סכום של 37.5 מיליון דולר כל אחד, בהתאם למסמכי בקשה שהוגשו אתמול בבית המשפט. בסך הכל תשלם החברה 75 מיליון דולר לקרנות הפנסיה של עובדיה לשעבר. "ההסכם מהווה צעד מכריע קדימה מצד החברות לקראת פתרון ההליכים היקרים והמתמשכים בין סניפי החברה", נאמר בבקשה, שהוגשה לבית המשפט לפשיטות רגל בווילמינגטון שבדלאוור, המטפל בפשיטת הרגל של נורטל. החברות אף הסכימו ביניהן על שיתוף פעולה בניסיון לחלק את הסכום של 7.5 מיליארד דולר, שנאסף עד כה ממימוש הנכסים של החברה המנוחה.

עסקה זו חותמת מאבקים ממושכים בנושא חלוקת הכספים בין ישויות משפטיות שונות של נורטל, הנובעים ממורכבותה של נורטל לשעבר – חברה ששווייה עמד על 250 מיליארד דולר והועסקו בה 93 אלף עובדים ברחבי העולם. אלפי בעלי מניות, עובדים לשעבר וספקים עדיין ממתינים לתשלומים של מיליארדי דולרים, שמתעכבים בשל התמשכות הליכי הפירוק.

העסקה האמורה מסדירה את התביעה של נאמני הפנסיה בבריטניה, שטענו כי החברה לא הפרישה די כסף עבור פורשי החברה במדינה. הם דרשו יותר ממיליארד דולר משתי ישויות של נורטל בארה"ב. גם המפרקים של שלוחות החברה באירופה דרשו מאות מיליוני דולרים בטענה שעסקי החברה הכושלים בארצות הברית הם אלה שגרמו לנפילת העסקים של החברה מחוץ לצפון אמריקה.

לפי ההסכם יבוטלו שלוש מתוך ארבע התביעות הגדולות ביותר נגד נורטל בארצות הברית, ובכך יופחת הסכום הכולל של החובות הנטענים מן החברה לסך של 5.14 מיליארד דולר. תביעה גדולה נוספת על סך 2.79 מיליארד דולר, שהוגשה על ידי מחזיקי מניות, אינה כלולה בהסכם הזה.

הסכום שנצבר עד כה בקופת הפירוק עומד על 7.5 מיליארד דולר במזומן, כאמור, אשר נאספו ממכירת נכסיה של החברה המפורקת, כולל חבילת פטנטים שנרכשה תמורת 4.5 מיליארד דולר על ידי קונסורציום של חברות, בבעלותן של מיקרוסופט (Microsoft), אפל (Apple), בלקברי (BlackBerry), אריקסון (Ericson) וסוני (Sony).

ההחלטה על כיצד יחולקו המזומנים שנאספו בין הישויות חדלות הפירעון והקופות של פשיטות הרגל ברחבי העולם נקבעה לדיון בשנה הבאה, שיתנהל בשני בתי משפט במקביל: בית המשפט לפשיטות רגל בווילמינגטון שבדלאוור, ארה"ב, ובית המשפט העליון של מחוז אונטריו שבקנדה. שני אולמות המשפט יקושרו באמצעות וידיאו והשופטים ינהלו את הדיון ביחד, כפי שכבר עשו כמה פעמים במשך חמש השנים של הליכי פשיטת הרגל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים