יוסי פליישמן, סמסונג: "הטכנולוגיה צריכה לקחת חלק מרכזי בכיתה העתידית"

"על המגזר העסקי להאזין לצורכי התלמידים בחינוך הטכנולוגי", אמר פליישמן, מנהל B2B בסמסונג ישראל ● בלה אברהמס, סמנכ"לית קשרי חוץ באינטל ישראל: "המגזר העסקי נדרש לספק למערכת החינוך ערך מוסף שיש בתעשייה ואין במקום אחר"

"הטכנולוגיה צריכה לקחת חלק מרכזי בכיתה העתידית, לא משנה איך היא תיראה", כך אמר יוסי פליישמן, מנהל B2B בסמסונג (Samsung) ישראל.

פליישמן דיבר בפאנל שנושאו "עסקים וטכנולוגיה: מודלים עסקיים לתיקשוב בחינוך". הפאנל נערך במסגרת כנס EduTech2013, בנושא תיקשוב בחנוך, שדן בשאלה כיצד תיראה כיתת העתיד. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך במלון שרתון בתל אביב, בהשתתפות מאות אנשי חינוך ותיקשוב. את הפאנל הנחה יהודה קונפורטס, העורך הראשי של אנשים ומחשבים.

סמסונג מספקת פתרונות ציוד קצה לעולם החינוך, בין היתר טאבלטים מבוססי חלונות (Windows) ומכשירים מבוססי אנדרואיד (Android), וכן יישומים לניהול וניטור הכיתה החכמה, ציין פליישמן. הוא אמר כי "אנחנו נמצאים לא רק בטלפונים, אלא גם בלוח החכם עצמו, במסך האינטראקטיבי בציוד הקצה לתלמידים, שגם הוא מבוסס על מיקרוסופט (Microsoft) ואנדרואיד". לדבריו, "אנחנו עובדים עם מערכות הפעלה שונות, שמסייעות למורה לנהל ולשלוט על השיעור, לרבות יכולת לבקרת מסכים ונעילתם. זאת, אף על פי שסמסונג היא חברת טכנולוגיה ולא חברה פדגוגית".

בלה אברהמס, סמנכ"לית קשרי חוץ באינטל ישראל. צילום: ניב קנטורפליישמן סיים באומרו כי "אין לנו הכוונה לגבי הצרכים ולכן אנחנו מקשיבים למשתמשים בכיתות לימוד חכמות, על מנת לדעת מה הם רוצים. אנחנו תורמים את הכיתות האלה לקהילה ומקבלים עליהן משובים".

"המגזר העסקי לא מחליף את משרד החינוך"
בלה אברהמס, סמנכ"לית קשרי חוץ באינטל (Intel) ישראל, ציינה שהיא מטפלת בין השאר בקשרי הסניף המקומי של החברה מול הממשלה והעיתונות, ואחראית על יחסי הציבור והאחריות התאגידית. "אקדמיה וחינוך הם בין הדגשים שלנו", אמרה.

היא הוסיפה כי "המגזר העסקי לא מחליף את משרד החינוך, אבל נדרש לספק למערכת החינוך ערך מוסף שיש בתעשייה ואין במקום אחר. למשל, לטפל בכמות הנמוכה של התלמידים במסלולי מצוינות ולימודי מתמטיקה". לדבריה, "הערך המוסף שלנו הוא לא בלימוד, אלא בלהראות לתלמידים למה כדאי להם להשקיע בלימודי מתמטיקה ומחשבים, לטובת העתיד שלהם".

"אין כיום בתעשיית ההיי-טק הישראלית מחסור באנשי מקצוע, כי הענף נהנה מהעלייה מארצות ברית המועצות לשעבר בשנות ה-90, אבל עובדים אלה יצאו לגמלאות בשנים הקרובות", לדברי אברהמס.

היא סיכמה באומרה כי "אנחנו פועלים מתוך ראייה עתידית, של מה צריכים צה"ל, האקדמיה והתעשייה, תוך הפעלת מודל שמנצל את השילוב של התעשייה, מערכת החינוך ועמותות בתחום".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים