אמזון רכשה את חנות הנעליים המקוונת Zappos תמורת 928 מיליון דולרים

הענק הקמעונאי המקוון מעוניין לחדור בתנופה לענף ההנעלה וההלבשה בעזרת מותג ידוע, לאחר שניסיונותיו לעשות זאת בכוחות עצמו לא צלחו ● אמזון תשמור על התנאים שמציעה Zappos ללקוחות ● טוני הסי, מנכ"ל Zappos: "אמזון מכירה בערך של התרבות הארגונית, האנשים והמותג שלנו"

אמזון (Amazon) חתמה אמש (ד') על הסכם עם חנות הנעליים המקוונת Zappos, שלפיו תרכוש אותה תמורת 927.9 מיליון דולרים. רוב הסכום ישולם במזומן. זאת, לאחר שקרן ההון-סיכון Sequoia Capital, המשקיעה העיקרית באתר, העדיפו למכור אותו לאמזון ולא להוציא את מניות האתר לציבור.

חנות Zappos הוקמה בשנת 1999, מעסיקה למעלה מ-1,300 עובדים ומחזיקה במלאי של למעלה משלושה מיליון פריטים – נעליים, תיקים, מוצרי הלבשה ואביזרים – של 1,136 מותגים. בשנת 2008 הסתכם הרווח של Zappos בארבעים מיליון דולרים לפני ריבית, מס ופחת. ההכנסות של החברה הגיעו באותה השנה ל-625 מיליון דולרים, ומחזור המכירות עמד על כמיליארד דולרים. Zappos ידועה כמי שמספקת שירות לקוחות מעולה, משלוח חינם וגם החזרות חינם. לקוחות שמבקשים להחזיר מוצר אינם מחויבים בגין דמי המשלוח חזרה לחנות. כל אלה מקלים עליהם למדוד את המוצרים ובמידת הצורך להחליפם. אמזון תוסיף להציע את אותם התנאים.

"אחת הסיבות העיקריות לעניין שגילתה בנו אמזון היא ההכרה בערך של התרבות הארגונית, האנשים והמותג שלנו", כתב טוני הסי, מנכ"ל Zappos, בהודעה שפרסם בבלוג. "הם שואפים להוסיף ולטפח את התרבות שלנו, ואולי חלק קטן ממנה גם יזלוג אליהם".

אנליסטים שיבחו את העסקה. ג'פרי לינדסיי מחברת Bernstein Research אמר שזו "רכישה מעולה". עם זאת, המהלך מעיד על כישלונו של אתר Endless.com לממכר נעליים, שאותו השיקה אמזון בשנת 2007. "במובן מסוים, אמזון הניפה דגל לבן בתחום ההנעלה, לאחר שלא הצליחה להתחרות ב- Zappos", אמר סוצ'רטה מולפורו, אנליסט של Forrester Research. הוא הוסיף, בפרפראזה על המשפט המפורסם: "אם אתה לא יכול להתחרות בהם – קנה אותם".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. עדי זיו

    ארז... מה זה מילארד דולר לנעלים אתה עושה צחוק? תשאל את אישתך....

  2. ארז

    לאיזה מצב הגענו, מוכרים חנות נעלים בכמעט מליאד דולר?????

אירועים קרובים