CES 2014: טלוויזיות גמישות, גאדג'טים עתידניים ושורה של נואמים מהחברות הגדולות בעולם

כ-150 אלף מבקרים צפויים להגיע לתערוכה, שבה יציגו יותר מ-3,200 חברות את החידושים החמים ביותר ב-15 קטגוריות מוצר שונות

חובבי הטכנולוגיה והמיחשוב מכל קצוות תבל מתכוננים בימים אלה ל-CES 2014 – תערוכת האלקטרוניקה הגדולה בעולם, שתיערך בלאס וגאס בין ה-7 ל-10 בינואר. כ-150 אלף מבקרים צפויים להגיע לתערוכה, שבה יציגו יותר מ-3,200 חברות את החידושים החמים ביותר ב-15 קטגוריות מוצר שונות – החל ממחשבים ניידים, סמארטפונים וטאבלטים, דרך טלוויזיות שטוחות, קונסולות משחק ומערכות שמע מתקדמות, ועד מצלמות, התקני בלוטות' ואפילו חידושים בתחום הרפואה הדיגיטלית. הערכות מוקדמות גורסות, כי כ-20 אלף מוצרים חדשים יוצגו השנה ב-CES.

האירוע, שמופק מדי שנה על ידי ארגון תעשיות האלקטרוניקה העולמי (CEA, ר"ת Consumer Electronics Association), יכלול הפעם סדרת הרצאות מיוחדת בשם Tech Titans, בה ינאמו על הבמה מנכ"לים של כמה מהחברות הגדולות ביותר בתחום. על הנואמים נמנים בריאן קרזניץ' – מנכ"ל אינטל (Intel), מריסה מאייר – מנכ"ל יאהו! (!Yahoo), ג'ון צ'יימברס – מנכ"ל סיסקו (Cisco) ועוד. מ-CEA נמסר, כי "מטרתה של סדרת Tech Titans היא לתת הזדמנות למנכ"לים מהחברות החזקות ביותר בתחום הטכנולוגיה, להציג את החזון שלהם למוצרים, שירותים ורשתות שיעצבו את גל החדשנות הבא".

אחת ההכרזות המסקרנות של התערוכה צפויה להיות טלוויזיות OLED גמישות, בעיקר מבית LG וסמסונג (Samsung), שהציגו אבות-טיפוס של טלוויזיות כאלה ב-CES 2013. שתי הענקיות הקוריאניות, כך על פי הערכות, יציגו טלוויזיות שמאפשרות להגדיר את דרגת הקימור שלהן, ככל הנראה כדי ליצור זווית צפייה מדויקת יותר. למרות המימד העתידני של הרעיון, מומחים סבורים שהזווית הקימור שיציעו הדגמים הראשונים של הטלוויזיות הגמישות תעמוד על כמה מעלות בלבד. על פי דיווחים בעיתונות הקוריאניות, יאפשר הטלוויזיות של LG וסמסונג לשלוט על הקימור בעזרת השלט הרחוק. תכונה נוספת שתאפיין את המכשירים יהיה גודלם, שעתיד להיות ענק באופן מיוחד – אפילו בסטנדרטים הנוכחיים של השוק.

שמועה עיקשת נוספת שעוסקת בסמסונג, גורסת כי החברה תציג בכנס את ה-Galaxy S5 – הדגם הבא בסדרת הגלקסי (Galaxy) הפופולארית שלה. הערכות שמרניות יותר קובעות, כי סמסונג תציג רק אבטיפוס של המכשיר, לקראת השקתו הרשמית שתיערך בהמשך השנה. ה-Galaxy S5 צפוי להתבסס על מעבד בטכנולוגיית 64 ביט, בדומה ל-iPhone 5s שהשיקה אפל (Apple) באחרונה. נראה שלא יהיה משעמם בדוכן של סמסונג.

אחד התחומים הבולטים בתערוכה השנה צפוי להיות תחום הבריאות הדיגיטלית, שנוכחותו בתערוכה גדלה ב-40% בהשוואה לאשתקד, על פי CEA. "עם החידושים הגדולים בטכנולוגיות בתחום הבריאות והופעתם של חיישנים רבי עוצמה, בפני משתמשים עומדות היום אפשרויות חסרות תקדים כדי לעקוב אחר בריאותם ולקחת חלק פעיל יותר בטיפול הרפואי שלהם", מסרה קארן צ'ופקה, סגנית נשיא ב-CEA. "אנחנו נרגשים לראות את החידושים האחרונים בתחום, שיסייעו בהמצאה מחדש של תעשיית הבריאות העולמית".

תחום נוסף שצפוי לבלוט ב-CES 2014 הוא תחום הרכב, כאשר על פי CEA, מספר שיא של יצרניות רכב יציגו השנה בתערוכה, לרבות אאודי (Audi), ב.מ.וו (BMW), קרייזלר (Chrysler), פורד (Ford), ג'נרל מוטורס (General Motors), קיה (Kia), מאזדה (Mazda), מרצדס (Mercedes) וטויוטה (Toyota). על פי מחלקת המחקר של CEA, המכירות של טכנולוגיות המוטמעות ברכבים יצמחו בשנת 2014 ב-20% לרמה של 11 מיליארד דולרים. עוד עולה מהנתונים, כי כ-17% מבתי האב בארצות הברית מחזיקים ברכב עם מערכות חיבוריות כאלה ואחרות ועל פי הערכות CEA, קצב הגידול בשימוש במערכות אלה ילך ויגדל משנה לשנה ויתרחב לדגמים נוספים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים