רמי שטיינפלד, מיקרוסופט: "משרד החינוך צריך להיערך למהפכת התוכן"

"יותר מ-70% מהמקצועות הקיימים כיום לא יהיו קיימים בעשור הבא. משרד החינוך צריך להיערך לכך", אמר שטיינפלד, סמנכ"ל ומנהל חטיבת המגזר הציבורי בחברה, בכנס EduTech 2013 ● לדבריו, "התחרות הופכת להיות גלובלית, מול הודו, סין וארצות הברית - ואנחנו חייבים להיות מוכשרים יותר"

"שוק התעסוקה עובר שינוי – ובפרט במקצועות הנדרשים לו. יותר מ-70% מהמקצועות הקיימים כיום לא יהיו קיימים בעשור הבא. צריך להיערך למצב חדש זה ומערכת החינוך היא זו שצריכה להצביע על כך ולהתייחס לשינויים", כך אמר רמי שטיינפלד, סמנכ"ל ומנהל חטיבת המגזר הציבורי במיקרוסופט (Microsoft) ישראל.

שטיינפלד דיבר בפתחו של כנס EduTech 2013 לתיקשוב בחינוך, שדן בשאלה כיצד תיראה כיתת העתיד. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ב') במלון שרתון בתל אביב, בהשתתפות מאות אנשי חינוך ותיקשוב.

"התחרות היא כבר לא בסביבה המקומית, אלא של מהנדסים ישראלים שמתמודדים מול מהנדסים מהודו, סין וארצות הברית. הסביבה הגלובלית מאלצת אותנו להיות הרבה יותר מוכשרים, טובים יותר ובעלי הכשרה טובה יותר, על מנת לנצח בסביבה מקוונת", אמר. "המציאות הכלכלית דורשת מכלל הלקוחות, כולל במגזר החינוך, להתנהג אחרת, מה שמביא הרבה מוסדות חינוכיים להתייעל".


"המציאות הכלכלית דורשת מכלל הלקוחות, כולל במגזר החינוך, להתנהג אחרת, מה שמביא הרבה מוסדות חינוכיים להתייעל". רמי שטיינפלד, סמנכ"ל ומנהל חטיבת המגזר הציבורי במיקרוסופט ישראל. צילום ועריכת וידיאו: ליאור רובינשטיין

לדבריו, "אנחנו חברה טכנולוגית, אבל הטכנולוגיה היא לא חזות הכול: היא רק מאפשרת ומספקת פלטפורמה שמסייעת למורים לבצע את תפקידם בצורה טובה יותר. ההצלחה תגדל ככל שהטכנולוגיה תהיה זמינה יותר".

שטיינפלד שרטט את מערכת החינוך העתידית: "יהיה בה שילוב של תוכן ומדיה, מולטי-מדיה, שיתופיות של קבוצות. מהפכת התוכן הדיגיטלי והספרים הדיגיטליים ישנו את האופן בו הכיתה לומדת. כל הלימוד יהיה מותאם אישית. בדומה למה שעושות מחלקות השיווק בחברות כיום, שעורכות התאמה אישית ללקוח, כך ייעשה בין התלמיד לחומר הלימוד, שיותאם לו אישית. החזון שלנו הוא למידה לכולם, בכל מקום ובכל עת, תוך שילוב הטכנולוגיה כמאיצה".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. רן שמשוני, מומחה למיומנויות למידה, פסיפס

    הכנה לכלכלה המודרנית - הקניית מיומנויות למידה בשילוב טכנולוגיה המאה ה- 21 מביאה שינוי תפיסתי. המורה כבר איננו בעל הידע, הידע נמצא כולו ברשת האינטרנט, על בתי הספר ומערכת החינוך להבין כי תפקידו המרכזי של המורה כיום הוא לתווך את הידע לילד, לעודד יצירתיות, חשיבה מסדר גבוה, סקרנות, מוטיבציה ללמידה ואחריות. את כל אלו ניתן להשיג באמצעות הקניית מיומנויות למידה. מיומנויות למידה הן כל מה שבתווך שבין היכולות האישיות של הילד לדרישות הלימודיות ממנו, אם נלמד את הילד איך ללמוד, ניתן לו את כלי העבודה שאיתם הוא יוכל להתמודד כשווה בין שווים במאה ה- 21, בחייו הבוגרים. מיומנויות למידה בשילוב טכנולוגיההיא הדרך להכין את התלמיד למחר שבו עולם התוכן עמום.

אירועים קרובים