אמיר חייק, התאחדות התעשיינים: "יש להקים ועדת חקירה שתבדוק מדוע נקבר החינוך הטכנולוגי"

"הממשלה בהתנהלותה אינה מקדמת תעשייה ואינה עושה דבר בכדי לסייע בהכשרת דור העתיד. אי פיתוחה של תעשייה יביא לנזק כלכלי עצום ורב היקף לשנים הבאות", אמר חייק, מנכ"ל ההתאחדות, בעת ביקור שערך במשרדי קבוצת EIM ● איציק סמואל, מנכ"ל EIM: "התעשייה זקוקה לאנשים בעלי ידע רחב יותר במקצועות הטכניים" ● שמואל דורנשטיין, יו"ר ועדת החינוך של ההתאחדות: "הגדלת מספר הסטודנטים להנדסאים וטכנאים חייבת להיות בראש סדר העדיפויות"

"על המדינה להקים ועדת חקירה ממלכתית שתבדוק מדוע נקבר החינוך הטכנולוגי בישראל. הממשלה בהתנהלותה אינה מקדמת תעשייה ואינה עושה דבר בכדי לסייע בהכשרת דור העתיד. אי פיתוחה של תעשייה יביא לנזק כלכלי עצום ורב היקף לשנים הבאות", כך אמר מנכ"ל התאחדות התעשיינים בישראל, אמיר חייק, בעת ביקור שערך במשרדי קבוצת EIM. הביקור נסוב סביב פעילות החינוך הטכנולוגי אותו מקדמת EIM מזה למעלה משלוש שנים עם בית הספר הרב תחומי ב' בפתח תקווה.

איציק סמואל, מנכ"ל קבוצת EIM, אמר במהלך הביקור כי "הבעיה המרכזית כיום היא בהכשרת כח אדם לתפקידי טכנאי והנדסאי. מספר הלומדים במקצועות אלו קטן מדי שנה ואלו שלומדים מתמקצעים לידע בתחום מסוים. התעשייה זקוקה לאנשים בעלי ידע רחב יותר במקצועות הטכניים. אנו פועלים למען הכשרת דור העתיד לתעשייה, אך ללא תמיכה גבית ממשלתית לאומית, לא יקום דור נוסף של טכנאים והנדסאים שיוביל את התעשייה הישראלית לשנים הבאות. מהנדס צריך צוות תומך מאחוריו ולצערנו מספר האנשים הללו מתמעטים משנה לשנה".

שמואל דורנשטיין, יו"ר ועדת החינוך של התאחדות התעשיינים ומנכ"ל ויו"ר מועצת המנהלים של רב-בריח, התלווה אל חייק במהלך הביקור. הוא אמר, כי מדובר במשימה לאומית וציין כי הגדלת מספר הסטודנטים להנדסאים וטכנאים חייבת להיות בראש סדר העדיפויות. "הדבר דורש הקצאת משאבים לאומיים ומעורבות של כל משרדי הממשלה הרלוונטיים, בהם החינוך והכלכלה, כדי לקדם את הנושא בדחיפות האפשרית. על התאחדות תעשיינים לבצע מהלך מקיף, במסגרתו נבין מה רוצים בני הנוער ומהי אמת המידה להצלחה, ולנסות למתג את העבודה בתעשייה הישראלית כסיפור הצלחה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים