אקסנצ'ר רכשה מנוקיה את חטיבת הסימביאן

Symbian OS היא עדיין הפלטפורמה הנפוצה ביותר לטלפונים חכמים, אך סובלת כיום מתחרות קשה מצד ה-iPhone של אפל, אנדרואיד של גוגל ובלקברי של RIM ● פרטיה הפיננסיים של העסקה לא הותרו לפרסום

נוקיה (Nokia) מכרה לאקסנצ'ר (Accenture) את חטיבת Symbian Professional Services – מסרו שתי החברות בסוף השבוע. החטיבה מופקדת על הפיתוח של מוצרי סימביאן (Symbian) ומספקת שירותי ייעוץ הנדסיים לחברות סלולר, יצרניות שבבים ויצרניות של מכשירים שמצוידים במערכת ההפעלה. 165 העובדים של החטיבה יעברו לאקסנצ'ר. העסקה אמורה להיסגר בחודש ספטמבר. סכום העסקה לא פורסם.

אקסנצ'ר מסרה, כי העסקה תאפשר לה להרחיב את ההיצע של הפתרונות הסלולריים ולשפר את התמיכה הטכנית בתחום הסלולר, את פיתוח התוכנה ואת השיטות להתאמת מכשירים. "היכולות שאנו רוכשים מנוקיה יסייעו לנו לתמוך בצמיחה המהירה שמצפים לקוחותינו לקבל נוכח האימוץ הנרחב של שירותי המולטימדיה במכשירים ניידים, ויבססו את מעמדה של אקסנצ'ר כספקית מרכזית של כלים, מוצרים ופתרונות סלולר", אמר ז'אן לוריין פוטו, מנהל החברה.

המהלך יסייע ליצרנית הגדולה בעולם של טלפונים סלולריים להפריד בין פעילותה השוטפת לבין הפעילות הקשורה למערכת ההפעלה סימביאן, שהיא עדיין הפלטפורמה הנפוצה ביותר לטלפונים חכמים. למרות זאת, היא סובלת כיום מתחרות קשה מצד ה-iPhone של אפל (Apple), אנדרואיד של גוגל (Google) ובלקברי (BlackBerry) של RIM.

כדי להתמודד עם מציאות זו, רכשה נוקיה את יתרת המניות של סימביאן תמורת 410 מיליון דולרים ופתחה את קוד המקור של מערכת ההפעלה במסגרת Symbian Foundation – גוף עצמאי שעליו נמנות, מלבד נוקיה, גם סמסונג (Samsung), וודאפון (Vodafon), סוני אריקסון (Sony Ericsson) ועוד חברות. נוקיה מסרה, כי היא ממשיכה להתייצב מאחורי מערכת ההפעלה וכי המכירה של חטיבת השירותים נועדה למנוע רושם שעלול להיווצר, כאילו השפעתה ב-Symbian Foundation גדולה מזו של שאר החברות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים