דו"ח: מחצית ממשתמשי המייל הקליקו לפחות פעם אחת על קישור שהגיע מדואר זבל

על פי נתוני "קבוצת העבודה למניעת ניצול לרעה של הדואר האלקטרוני", כ-12% מהגולשים התעניינו במוצרים שהוצעו להם בדואר הזבל ● מחברי הסקר: "הנתונים מלמדים, כי משתלם להמשיך ולשלוח דואר זבל, כיוון שיש מספיק משתמשי מייל שיגיבו אליו"

52% ממשתמשי הדואר האלקטרוני בארה"ב הודו, כי הקליקו לפחות פעם אחת על קישור שהגיע מדואר זבל; כך עולה מדו"ח חדש שפורסם בארה"ב. הדו"ח בוצע על ידי גוף הלוחם במשלוח דואר זבל, ומכנה את עצמו "קבוצת העבודה למניעת ניצול לרעה של הדואר האלקטרוני". המסקנה העולה ממנו, לדברי מחברי הדו"ח, היא שמשתלם להמשיך ולשלוח דואר זבל, כיוון שיש מספיק משתמשי מייל שיגיבו אליו.

הדו"ח מבוסס על סקר שנערך בקרב כ-800 משתמשי מייל בארה"ב, ומחבריו קבעו, כי כדאי להמשיך ולשלוח דואר זבל, בין השאר, כי רוב הספאם מגיע מבוטנטים, משמע קבוצה של מחשבי "זומבי" שהושתל בהם אמצעי המאפשר לגורם חיצוני להשתלט עליהם והם פועלים ומתואמים יחד למשלוח דואר זבל. הדו"ח וידא, כי אותם משתמשי מייל הם בעלי כתובת פרטית ואינם בעלי מייל מהעבודה. שני שלישים מהם העידו על עצמם ככאלו אשר מנוסים מאד או באופן חלקי באבטחת הרשת. רוב המשתתפים בסקר הצהירו, כי השתמשו במסנני דואר זבל. 82% מהמשיבים היו מודעים לעובדה, כי קיימים ברשת מחשבי זומבי שמהם הם עלולים לקבל את דואר הזבל. למרות זאת, רבים האמינו, כי הם לא נמצאים בסיכון על ידי אותם מחשבי זומבי.

48% מהמשיבים אמרו, כי מעולם לא הקליקו על קישור שנמצא בדואר זבל, אולם המשמעות המעניינת יותר של נתון זה היא, כי המחצית השניה של המשתמשים במייל – כן עושים זאת. 12% מהמשיבים לסקר הודו, כי הם מתעניינים במוצרים המוצעים על ידי דואר הזבל. כך, ניתן היה למצוא בדואר הזבל הצעות למוצרים "איכותיים" כגון ויאגרה לסוגיה, השקעות עסקיות מפוקפקות המתיימרות להניב רווחים דמיוניים, כלות הניתנות להזמנה דרך הדואר, ערכות להרזיה באמצעות עיטוף הגוף בסרטים מיוחדים, ועוד.

17% מהמשיבים הודו בכך שטעו כאשר הקליקו על הקישור לדואר הזבל, ו-13% נוספים הודו שאין להם מושג מדוע עשו כך. 6% אמרו, כי הם פשוט רצו לראות מה יקרה לאחר שיקליקו על הקישור. יצוין, כי אחוז גדול יותר של המשיבים שרואיינו דרך הטלפון, השיבו, כי מעולם לא הקליקו על קישור לדואר זבל, בהשוואה לאלו שענו לסקר ברשת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים