חשיפה נוספת של סנואודן: הבריטים פרצו לחברת התקשורת הגדולה ביותר בבלגיה

סוכנות הביון הבריטית GCHQ תקפה את בלגקום, במטרה לקבל גישה לנתבי הליבה שלה ולחדור לטלפונים חכמים שמצויים בנדידה בין רשתות סלולר ● הסוכנים התעניינו במיוחד במיזם משותף לבלגקום ולחברות משווייץ ומדרום אפריקה, שמספק תקשורת ניידת ונייחת לספקיות ברחבי העולם, כולל למדינות "בעייתיות" כמו תימן וסוריה

אנשי סוכנות ההאזנה והביון הבריטית GCHQ פרצו למערך ה-IT של בלגקום (Belgacom), חברת התקשורת הגדולה ביותר בבלגיה – כך עולה ממסמכים שהדליף אדוארד סנואודן, לשעבר עובד ב-NSA, ושפורסמו בדר שפיגל (Der Spiegel).

על פי המסמכים, המתקפה הבריטית, שנקראה "מבצע סוציאליסטי" ("Operation Socialist"), התמקדה בכמה מעובדי בלגקום וכללה השתלת נוזקות באמצעות "הוספת קוונטים" ("Quantum Insert") – טכניקה שפותחה על ידי ה-NSA. בשיטה זו, הגולשים לאתר הופנו לאתרים מזויפים, שם הם נדבקו מתוכנות זדוניות.

המטרה הסופית של המתקפה ה-"סוציאליסטית" הייתה לקבל גישה לנתבי הליבה של בלגקום, כדי לבצע מתקפות על טלפונים חכמים המצויים בנדידה בין רשתות סלולר.

לפני כחודש פורסם, כי מידע אלקטרוני שנאסף מועבר לתחנת המעקב של מטה התקשורת הממשלתי של בריטניה בעיירה צ'לטנהאם שבדרום המדינה, שם חולקים אותו הבריטים עם ה-NSA האמריקנית. האינדיפנדנט (Independent) כתב, כי ממשלת בריטניה טענה שתחנת המעקב ממלאת תפקיד חשוב ביותר בלחימה בטרור ומספקת מידע על כוונות לבצע מתקפות ברחבי העולם.

בחשיפה הנוכחית פורסם, כי סוכני ביון בצ'לטנהאם התעניינו במיוחד ב-BICS – מיזם משותף לשלוש חברות תקשורת: בלגקום הבלגית, סוויסקום (Swisscom) השווייצרית ו-MTN הדרום אפריקנית. המיזם מספק שירותי תקשורת ניידת ונייחת לספקיות תקשורת ברחבי העולם, בכלל זה למדינות "בעייתיות" כמו תימן וסוריה. BICS היא אחת החברות שמניחות כבלים בין ארצות הברית, אירופה, המזרח התיכון, המזרח הרחוק ועוד מקומות ברחבי העולם.

על פי הדיווח, הסוכנים הבריטים רצו להבין ולמפות את התשתיות של בלגקום ומשם להכיר את קשריה עם ספקיות טלקום וסלולר אחרות. במסמכים שנחשפו תוארו ההצלחות של GCHQ, לרבות היכולת – שהושגה כמעט במלואה – לפרוץ לתשתית של בלגקום. המסמכים לא מתוארכים, אולם ההנחה היא שמדובר על פעילות שנעשתה ב-2010.

לפני כמה ימים אישרה בלגקום, כי מערכות ה-IT שלה היו בסכנה, אולם מזערה את הנזק שנעשה באומרה, כי ה-"כמעט פריצה" לא הקשתה על יכולתה לספק תעבורת תקשורת. בלגקום הוסיפה, כי רשויות אכיפת החוק הבלגיות חוקרות את המקרה, לאחר שהחברה הגישה תלונה על הפריצה ביולי השנה, זמן קצר לאחר שהיא התגלתה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים