סין עתידה להפוך השנה לשוק הגדול בעולם של סחר אלקטרוני

הסינים יהפכו למובילים בעולם בסחר אלקטרוני לאחר שיעקפו את האמריקנים - כך עולה מדו"ח שפרסמה פירמת הייעוץ Bain & Company ● על פי התחזית, עד 2015 צפוי להגיע היקף הסחר האלקטרוני בסין ליותר מחצי טריליון דולרים ● ליותר מחצי מתושבי המדינה יש גישה ישירה לאינטרנט וליותר מ-80% מהגולשים בה יש טלפונים חכמים או טאבלטים

היקף שוק הסחר האלקטרוני בסין עתיד לעקוף השנה את זה שבארצות הברית ומדינת הענק עתידה להיות הגדולה בעולם מבחינת היקף ההוצאות הכולל של הלקוחות באינטרנט – כך עולה מדו"ח שפרסמה אתמול (ד') פירמת הייעוץ Bain & Company.

החברה הסינית לסחר אלקטרוני עלי באבא (Alibaba Group) מעריכה שבתוך עשור עשוי השיעור של ההוצאות באינטרנט להגיע לכמחצית מכלל ההוצאות בשוק הקמעונאי של סין.

השינוי בהרגלי הקנייה בסין מתרחש כאשר לקרוב למחצית מכלל האוכלוסייה במדינה, המונה כ-1.3 מיליארד בני אדם, יש גישה ישירה לאינטרנט ולקרוב ל-80% מכלל הגולשים במדינה יש טלפונים חכמים או מחשבי לוח.

היקף שוק הסחר האלקטרוני הסיני צמח בין 2009 ל-2012 ב-71%, בהשוואה לצמיחה של 13% בארצות הברית. ההיקף הכולל של הסחר האלקטרוני עתיד להגיע ב-2015 ל-3.3 טריליון יואן (יותר מ-500 מיליארד דולרים), על פי הנתונים של Bain & Company. עוד עולה מהנתונים שהציגה החברה, כי ב-2012 הסתכם היקף הקניות של הצרכנים הסינים באינטרנט ב-212.4 מיליארד דולרים בהשוואה ל-228.7 מיליארד בארצות הברית.

חברות סיניות שמנהלות פעילות של סחר קמעונאי חייבות להתאים את האסטרטגיות שלהן על מנת להתחרות בחברות האינטרנט שמאיימות לכרסם במכירות שלהן בשוק התחרותי הסיני. החברות השולטות בשוק זה כבר שנים ארוכות הן עלי באבא ולצידה חברות נוספות דוגמת 360Buy Jingdong.

"זהו שינוי משמעותי. אם רוצים ואם לא, חייבים לפעול באינטרנט", אמר סרג' הופמן, שותף ב-Bain & Company ואחד המחברים של הדו"ח. "בין אם פועלים באינטרנט בלבד ובין אם גם בעולם הפיזי, חייבים להחזיק נוכחות משמעותית ומרשימה באינטרנט".

יצוין, כי על אף שהיקף ההכנסות באינטרנט מייצג עדיין חלק קטן בלבד מכלל ההכנסות, שיעור הצמיחה של המכירות ברשת עולה בהרבה על שיעור הצמיחה של המכירות בחנויות הפיזיות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים