מג ויטמן, מנכ"לית HP: "למדנו מטעויות העבר – הרכישות בעתיד יהיו צנועות יותר"

ויטמן אמרה בראיון טלוויזיוני בסוף השבוע, כי HP תימנע מעסקות ענק מסיביות של מיליארדי דולרים ותתמקד ברכישות קטנות, ממוקדות ואסטרטגיות יותר, בגובה מאות מיליוני עד 1.5 מיליארד דולרים ● היא מבקשת למנוע מקרים כמו רכישת הענק של אוטונומי, שהעמידה אותה במרכז פרשה מביכה במסגרתה נאלצה למחוק מהספרים סכומי עתק

"למרות בעיות שהיו לנו עם כמה רכישות בעלות גבוהה ובפרופיל גבוה, HP תמשיך לרכוש חברות, על מנת להגדיל את היצע היכולות שלה", כך אמרה בסוף השבוע מג ויטמן, מנכ"לית ענקית ה-IT.

עם זאת, בדבריה בתוכנית "Squawk on the Street" של CNBC ציינה ויטמן, כי HP תימנע בעתיד מעסקות ענק מסיביות של מיליארדי דולרים ותתמקד ברכישות קטנות, ממוקדות ואסטרטגיות יותר, בגובה מאות מיליוני עד 1.5 מיליארד דולרים.

אחת הרכישות הגדולות הבולטות שביצעה HP באחרונה הייתה זו של חברת התוכנה הבריטית אוטונומי (Autonomy), אותה רכשה ב-2011 תמורת 10.25 מיליארד דולרים – מחיר המשקף שווי של 42.11 דולרים למנייה בודדת או 64% יותר ממחיר השוק בזמן הרכישה. אוטונומי, שעוסקת בניתוח מידע מובנה בעולם ה-Big Data, הייתה אז חברת התוכנה השנייה בגודלה בבריטניה. החברה עומדת במוקד פרשה שסיבכה את HP ואילצה אותה להטיל פצצה פיננסית: בנובמבר האחרון הודיעה ענקית ה-IT, כי היה עליה למחוק מהספרים החשבונאיים שלה סכום עתק של 8.8 מיליארד דולרים בשל סילוף ו-"ניהול חשבונאי לא הולם" – שם קוד להונאה – מצד אוטונומי. ב-HP טענו, כי יותר מחמישה מיליארד דולרים מירידת הערך היו תוצאה של נהלי החשבונאות באוטונומי.

באוגוסט 2012 הודיעה HP על הפחתת ענק בהיקף של שמונה מיליארד דולרים מהרווחים, נוכח הירידה בשווייה של חטיבת הייעוץ שלה, ES (ר"ת Enterprise Services). זוהי החטיבה השנייה בגודלה ב-HP והיא נחשבה לאחד המפתחות החשובים לצמיחת החברה. החטיבה מבוססת בעיקר על הנכסים של Electronic Data Systems, שרכשה HP ב-2008 תמורת 13.9 מיליארד דולרים. בעקבות הרכישה הוסיפה HP למאזניה, כצעד של רצון טוב, 11 מיליארד דולרים, וכעבור ארבע שנים היא נאלצה למחוק כ-72% מהשווי.

ויטמן אמרה בראיון ל-CNBC, כי "החברה למדה מטעויות העבר, המנהלים יהיו זהירים בהחלטות העתידיות שלהם. אנחנו מבינים שיש לנו מורשת של כמה רכישות שלא הסתדרו יפה ולכן נהיה מאוד שקולים, מאוד מכוונים, על מנת לוודא שהרכישות העתידיות תהיינה אסטרטגיות ושלא נשלם עליהן יותר מדי".

את תוצאות הרבעון האחרון כינתה ויטמן "מאכזבות" אך ציינה, כי "החברה מצויה בשנה השנייה של תוכנית מפנה בת חמש שנים ולמרות הרבעון האחרון, אנחנו במסלול הנכון. הפחתנו את עלויות התפעול שלנו ויש לנו קופת מזומנים של 13.7 מיליארד דולרים, מה שמאפשר לנו מרחב תמרון של רכישות. ארגוני IT גדולים צריכים לבצע רכישות ומפתח ההצלחה טמון בביצוע רכישות המתאימות ליעדים העסקיים שלהם. במקרה של HP מדובר בתחומים כמו מיחשוב ענן".

לסיום אמרה המנכ"לית, כי "אני לא רוצה לבצע רכישות רק כדי להבטיח עוד צמיחה. אני רוצה לעשות זאת כדי לקדם את מעמדה האסטרטגי בשוק של HP".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים