מנכ"ל אמזון רכש את הוושינגטון פוסט תמורת רבע מיליארד דולרים

בזוס רכש את היומון של החברה ואת ההוצאה לאור, אבל לא את הנכסים הדיגיטליים שלה ● הוא קרא לעובדים להיערך לשינוי רדיקלי בארגון ● אנליסטים העריכו, כי "אם הוא יחולל בעיתונות את מה שהוא חולל בעולם הספרים האלקטרוניים, הוא ייצור מכונת מזומנים אמיתית"

ג'ף בזוס, מייסד ומנכ"ל אמזון

ג'ף בזוס, מנכ"ל אמזון (Amazon), חתם אמש (ב') על הסכם עם החברה המוציאה לאור של הוושינגטון פוסט (Washington Post) לרכישת פעילות ההוצאה של העיתון תמורת 250 מיליון דולרים. העסקה כוללת את היומון של החברה, לאחר עשרות שנים של בעלות משפחתית. עם זאת, היא לא כוללת את הנכסים הדיגיטליים שלה, דוגמת המגזינים Slate ו-TheRoot.com. בעקבות המכירה תשנה חברת וושינגטון פוסט את שמה, אך השם החדש לא פורסם.

הרכישה בוצעה על ידי בזוס עצמו, באמצעות ישות שנמצאת בבעלותו, ואינה קשורה לאמזון. בתקופה האחרונה מגלה בזוס עניין גובר בעסקי העיתונות ובתחילת השנה הוא השקיע חמישה מיליון דולרים באתר החדשות Business Insider.

בהודעה שפורסמה שיבח יושב הראש והמנכ"ל של הוושינגטון פוסט, דונלד אי. גרהאם, את בזוס ותיאר אותו כ-"גאון טכנולוגיה ועסקים עם קבלות, שהגישה ארוכת הטווח והאישיות המיוחדת שלו הופכים אותו לבעלים טובים עבור הפוסט".

בזוס מסר, כי הוא מבין את "התפקיד המכריע שממלא הפוסט" בארצות הברית והבטיח, כי "הערכים של הפוסט לא ישתנו. המחויבות שלנו לקוראים תמשיך להימצא בליבו של הפוסט ואני אופטימי מאוד ביחס לעתיד".

מרבית הפרשנים התקשו להבין את המהלך של בזוס ולהעריך את השלכותיו. בזוס ידוע כחובב של מיזמים אקסצנטריים ובין השאר השקיע בפרויקט של טיסות חלל, ביצרנית של נרות בכוסות זכוכית ובשעון בגובה של 60 מטרים. אולם, תוכניותיו ביחס לפוסט עדיין לא ברורות.

במכתב לעובדי הפוסט הבטיח בזוס, כי המערכת תוסיף ליהנות מעצמאות וכי בכוונתו להוסיף ולהקדיש את מרב מאמציו לעבודתו כמנכ"ל אמזון. "נוסיף להיצמד לאמת וללכת לכל מקום שאליו היא תוביל אותנו, ונשקיע מאמצים רבים כדי להימנע משגיאות", כתב.

עם זאת, הוא ציין שעל העובדים להיערך לשינוי רדיקלי, מבלי לפרט את טיבו. "רשת האינטרנט מחוללת מהפכה כמעט בכל ההיבטים של עסקי החדשות: המחזורים מתקצרים, מקורות הכנסה ותיקים נעלמים וצצים מתחרים מסוגים חדשים, שלחלקם אין כלל הוצאות על איסוף חדשות. אין מפה מוכנה, ולא יהיה קל למצוא את הנתיב שבו נתקדם הלאה. יהיה עלינו להמציא ולערוך ניסיונות", על פי בזוס.

דן קורנוס, אנליסט מ-Benchmark, ציין, כי "שורשיו של בזוס נטועים בעולם של ההוצאה לאור המסורתית ובכל זאת, הוא הקים אימפריה של ספרים אלקטרוניים. הוא מבין בהפצה ומבין את הקוראים. אם הוא יחולל בעיתונות את מה שהוא חולל בעולם הספרים האלקטרוניים, הוא ייצור מכונת מזומנים אמיתית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים