סימנים מדאיגים: ייצוא ליבת ההיי-טק ירד ב-8% לפחות מארבעה מיליארד דולרים

נמשכת מגמת הירידה בהיקף הייצוא הכולל של מרבית החברות בתעשיית ההיי-טק, שהחלה עוד ב-2011 - כך עולה מנתונים של מכון הייצוא ● רמזי גבאי, יו"ר המכון: "קיימת מגמה ברורה של נסיגה ביכולת הייצוא של ההיי-טק הישראלי"

במכון הייצוא מודאגים מהנתונים לפיהם הייצוא של ליבת ההיי-טק ירד במחצית הראשונה של השנה ב-8% ל-3.7 מיליארד דולרים. זאת, על אף שהייצוא הכללי של הענף גדל באותה התקופה ב-5.5% ל-10.3 מיליארד. מדובר בנתונים שפרסם אגף הכלכלה של המכון.

ליבת ההיי-טק כוללת את החברות בתעשייה בנטרול ענפי התרופות, הרכיבים האלקטרוניים וכלי הטיס, שמאופיינים בריכוזיות רבה ובמספר מצומצם של חברות.

מדובר בנתון הנמוך ביותר של ייצוא תעשיית ההיי-טק מזה שלוש שנים. לדברי חוקרי המכון, הירידה בהיקפי ליבת התעשייה באה בהמשך לירידה של כ-3.3% שנרשמה ב-2012 ונמשכת מאז הרבעון האחרון של 2011.

רמזי גבאי, יושב ראש מכון הייצוא, אמר כי "התמונה המצטיירת נוכח מגמת הירידה במדד ייצוא הליבה של ההיי-טק מדאיגה במיוחד, לאור העובדה שהמדד כולל את מרבית החברות המייצאות בתעשייה. למעשה, קיימת מגמה ברורה של נסיגה ביכולת הייצוא של ההיי-טק הישראלי, כתוצאה מהירידה המתמשכת בביקושים והקיטון בסחר העולמי מחד והיחלשות הדולר מאידך".

הוא ציין, כי "דווקא בעת הזאת יש להעמיד כלי סיוע ליצואנים, כדי שיוכלו לצלוח את התקופה ולהמשיך להיות קטר הצמיחה של המשק גם בעתיד".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים