ארה"ב: אורקל עצרה בחשאי פרויקט הקמת דטה סנטר ב-313 מיליוני דולרים

הפרויקט ה-"ירוק", סאקויה, היה אמור לקום במדינת יוטה ● נראה, כי הסיבה לעצירתו קשורה ברכישת סאן על ידי אורקל, בעלות של יותר מ-7 מיליארד דולרים ● לא ברור אם הפרויקט נעצר באופן זמני, או שבוטל כליל

אורקל עצרה בחשאי פרויקט ענק בעלות 313 מיליון דולרים להקמת דטה סנטר ביוטה, כך דיווח השבוע הסולט לייק טריביון. העיתון לא ציין האם עצירת הפרויקט היא זמנית, או שהפרויקט בוטל כליל. לא התקבלה תגובת אורקל לדיווח.

בקיץ בשנה שעברה החלה החברה בהקמת מרכז מיחשוב ענק, השני שלה, בווסט ג'ורדן, יוטה. הפרויקט כונה "סאקויה" ובמסגרתו החלו בהקמת מרכז נתונים חדש, באורך של 400 מטרים, שהיה אמור להיות מרכז הנתונים הראשי של החברה. כל אחת מהיחידות במרכז הנתונים הייתה אמורה להיות בגודל של 2,000-3,000 מ"ר, והוא היה אמור לרכז חלק ניכר מהתוכנות במתכונת של תוכנה כשירות וכן לטפל בתהליכים עסקיים של החברה עצמה. אורקל בחרה למקם את הדטה סנטר ביוטה, כיוון שמחירי החשמל במדינה זו זולים יותר, וכיוון ששלטונות המדינה הפגינו יחס ידידותי כלפי ענקית התוכנה.

מרכז המיחשוב היה אמור להיות חדשני ו-"ירוק": המתכננים התכוונו לנצל את האקלים במדינה לצורך הטמעת טכנולוגיות קירור חדשניות, במסגרתן מאווררים היו אמורים להזרים אוויר חיצוני בעל לחות נמוכה – מה שהיה מפחית את עלויות התפעול של הקירור. העיתון המקומי דיווח, כי לפני שלושה חודשים הופסקו בצנעה כל עבודות הבנייה באתר. פרשנים העריכו, כי הפסקת העבודות קשורה ככל הנראה לרכישתה של אורקל את סאן, בסכום של יותר מ-7 מיליארדי דולרים.

לאורקל עשרות אלפי עובדים הפרוסים ב-145 ארצות. מערך המיחשוב הענק של החברה משרת בנוסף גם יותר מ-4 מיליון משתמשים חיצוניים, נתון הגדל ב-40% מדי שנה. יותר מ-20,000 מפתחי החברה עוסקים בו-זמנית בפיתוח של יותר מ-900 פרויקטים. בשנות ה-90' היה מערך המיחשוב של אורקל מבוזר, עם 17 מערכות ERP שונות ומערכות ניהול דואר רבות. אז הוחלט, בשל עלויות התפעול היקרות של ה-IT בחברה, על ביצוע שינוי משמעותי באופן בו פועל מערך המיחשוב בחברה, שכלל סטנדרטיזציה של ה-IT, כינוס כל השרתים במבנה אחד ו-וירטואליזציה. לצורך כך אלפי השרתים של החברה ששכנו במקומות שונים בארה"ב הועברו למבנה אחד באוסטין, טקסס.

לאחר תהליך ארוך, שכלל קונסולידציה, איחוד ו-וירטואליזציה, הניבה אורקל חסכון תפעולי מרשים, שעמד לדבריה, על כמחצית מעלויות התפעול באופן העבודה הקודם. זאת, למרות שמערך המיחשוב של החברה גדל מדי שנה בעשרות אחוזים, הן בשל גידול אורגני והן בשל עשרות רכישות של חברות – מהן חברות ענק דוגמת BEA, הייפריון ואחרות. ההחלטה על פרויקט "סאקויה" באה לאחר שהוחלט על הצורך בהמשך ההאחדה של התהליכים בחברה, וכיוון שנפח המידע המאוחסן המשיך לצמוח מדי שנה ב-60% וכמות תעבורת המיילים ב-100%.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים