פורום חברות ה-IT דורש מהממשלה לאתחל מיד פרויקטים שכבר תוקצבו בהיקף של 1.5 מיליארד שקלים

לדברי נציגי הפורום, אתחול שכזה יביא לחזרתם למעגל העבודה של 10,000 מפוטרים בתחום ההיי-טק ולעליה בגביית מסים ● בין הפרויקטים המדוברים: פרויקט מזור ומיחשוב בתי המשפט ● לטענת הפורום, פרויקטים אלה מעוכבים בשל חסמים ביורוקרטיים

פורום חברות ה-IT פרסם הבוקר (ד') דרישה מהממשלה להאיץ ביצוע של פרויקטים בתחום שכבר אושרו, בהיקף של 1.5 מיליארד שקלים. לדבריהם, אתחול הפרויקטים יביא לקליטתם מחדש של 10,000 עובדים שפוטרו, 2,500 מהם בתחום ה-IT, ויגרום לממשלה הוזלה בעלויות (תשלום של פחות דמי אבטלה) ועליה בהכנסות מתשלומי מסים. הם טוענים, כי תשלומים אלה יממנו 75% מהתקציב שאושר לביצוע פרויקטי המיחשוב.

בין הפרויקטים שאישרה הממשלה בשנים האחרונות ניתן למצוא את פרויקט מזור ופרויקט מיחשוב בתי המשפט. לקראת דיון שיתקיים בנושא הבוקר בכנסת, טוענים בפורום, כי הפרויקטים הללו אינם מקודמים בגלל חסמים ביורוקרטיים שונים. לדבריהם, הנזק הגלום בעיכוב זה הוא כפול: גם עיכוב בשיפור השירות לאזרח וגם פגיעה בענף ה-IT, שסובל מהאטה בעקבות המצב הכלכלי. בעקבות זאת, דרש הפורום מהממשלה לשחרר את החסמים ולהאיץ את ביצוע הפרויקטים שכבר אושרו.

הדרישה של הפורום, אשר מונה כ-70 חברות IT, היא תוצאה של סיכום פגישה שנערכה אמש במשרדי חברת i-rox. נציגי הפורום – יהודית סוויסה, מנכ"לית משותפת ב-i-rox, ושרון כהן-אופיר, מנכ"ל אדוונטק – אמרו, כי 90% מהעלויות של פרויקט מיחשוב מבוססות על כוח-אדם. לכן, לדבריהם, כל שקל שמושקע בעידוד תעסוקה בענף ה-IT לביצוע פרויקטים הוא שקל שנשאר במשק. זאת בניגוד לפרויקטי האצה בתשתיות, שחלק ניכר מההוצאה עליהם מוקדש לקניית חומרי גלם מחוץ לארץ ולעיתים קרובות גם להעסקת עובדים זרים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים