יגאל שניידר, מנכ"ל אלכסנדר שניידר: "השמרנות מונעת מארגונים לאמץ חשיבה אופטימלית בחוות השרתים"

"ניתן להבטיח רציפות עסקית ולחסוך מיליוני שקלים אם נשחט כמה פרות קדושות", אמר שניידר ● הוא מנה ביניהן את הנוהג לבצע קירור יתר של חדרי השרתים, החשש מריכוז מערכות ושיטת הסמוך, שמביאה לבניית חוות שרתים חדשה והפעלתה ללא בדיקה יסודית

"שמרנות יתר וקיבעון מחשבתי מונעים מארגונים מסחריים וממשלתיים לאמץ דרכי חשיבה ונוהגים אופטימליים בחוות השרתים שלהם. ניתן להבטיח רציפות עסקית ולחסוך מיליוני שקלים אם נשחט כמה פרות קדושות", כך אמר יגאל שניידר, מנכ"ל אלכסנדר שניידר.

שניידר דיבר במפגש החצי שנתי של המנמ"רים שהתקיים בסוף השבוע בהפקת אנשים ומחשבים במלון דיוויד אינטרקונטיננטל שבתל אביב. את הכנס הנחה פלי הנמר והשתתפו בו מאות אנשי מקצוע מצה"ל ומהתעשייה האזרחית.

בין הפרות הקדושות אותן יש, לדברי שניידר, לשחוט הוא מנה את הנוהג לבצע קירור יתר של חדרי השרתים. "חוות שרתים קטנה במונחים ישראליים, שעומס מערכות ה-IT שלה הוא 200 קילו-וואט, יכולה לחסוך כ-13 מיליון שקלים ב-10 שנים, על ידי מיזוג אוויר יעיל יותר", אמר.

עוד פרה קדושה אותה ממליץ שניידר "להזיז מהדרך" היא החשש מריכוז מערכות (High density). "ריכוז מערכות יכול לחסוך לארגון כסף רב כבר מהיום הראשון אם מקפידים לבחון את העלות הכוללת", ציין.

נוהג פסול נוסף, לדבריו, הוא שיטת הסמוך, שמביאה לבניית חוות שרתים חדשה והפעלתה ללא בדיקה יסודית. "מרבית התקלות המשביתות בחוות שרתים מתגלות לא בימים הראשונים אלא חודשים ושנים לאחר הקמת המתקן, כפונקציה של הצמיחה עם הזמן", אמר. "הטעויות הללו נובעות מבעיות בתכנון ושגיאות של קבלני ההקמה והן ניתנות לגילוי מוקדם על ידי הסמכה מבצעית של חוות השרתים" .

שניידר הציג במהלך הכנס שירות חדש שקרוי הסמכה מבצעית של חדרי שרתים. "ביצענו השנה מספר פרויקטים של הסמכה מבצעית ובכולם מצאנו תקלות שהיו משביתות את הארגון בעתיד אלמלא הבדיקה", ציין.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים