גדעון סער: "המאגר הביומטרי מאובטח כמו שצריך, אין סיבה לפאניקה"

"עבדנו כדי להבטיח את המאגר הביומטרי והתעודות החכמות על פי סטנדרטים בינלאומיים מחמירים והפאניקה סביב הנושא מיותרת", אמר שר הפנים במסיבת העיתונאים בה הושקה תוכנית הפיילוט של המאגר ● הוא ציין שבתום התוכנית יחזור הנושא לדיון בכנסת ושבכל מקרה, אזרח שלא ירצה תעודת זהות חכמה יקבל את התעודה הרגילה ● מתנגדים למאגר הביומטרי הפגינו מול האירוע בטענה ש-"מדובר בסכנה ואין סיבה לאף אזרח להשתתף בניסוי שרק יזיק למדינה ולאזרחיה"

פרישתו של גדעון סער - הזדמנות טובה לחשיבה מחדש על המאגר הביומטרי. צילום: קובי קנטור

"המאגר הביומטרי והתעודות החכמות מאובטחים כמו שצריך. עבדנו כדי לאבטח אותם על פי סטנדרטים בינלאומיים מחמירים. הפאניקה סביב המהלך מיותרת ואין לה שום סיבה", כך אמר היום (ב') שר הפנים, גדעון סער, במסיבת עיתונאים שנערכה בלשכה למרשם אוכלוסין בראשון לציון לרגל השקת הנפקת תעודות הזהות החכמות המבוססות על שבב ביומטרי.

לדברי סער, "אנחנו יוצאים לפיילוט של שנתיים, על פי החלטת הכנסת, ובתומו נחזור לכנסת ונציע הצעות בהתאם שום דבר עוד לא סגור".

שר הפנים הדגיש, כי קבלת התעודה החכמה היא על פי בחירת האזרחים וכי לאזרחים שלא ירצו לקבל אותה יונפקו תעודות מנייר. "הגיע הזמן שמדינת ישראל תיכנס לעידן של תעודות חכמות", אמר סער. הוא ציין שבין הסיבות למהלך מבקשים בממשלה למנוע ככל הניתן את זיופי תעודות הזהות שקיימים כיום. לדבריו, "אנחנו חיים במציאות שבה יש 160 אלף תעודות זהות מזויפות. זו תשתית טובה לביצוע שורה ארוכה של מעשי מרמה, זיוף, התחזות ופגיעה בביטחון המדינה".

משתתפים בהפגנה שנערכה היום נגד המאגר הביומטרי. צילום: התנועה לזכויות דיגיטליותעוד הוא אמר, כי "התעודות החכמות יאפשרו לאזרחים לקבל הרבה מאוד שירותים והטבות בעבודה מול משרדי ממשלה ואני לא רואה שום סיבה שאזרחי ישראל לא ישתתפו בפיילוט".

סער התייחס לדו"ח שדלף ממשרד המשפטים, שעסק בליקויי אבטחה במנפיק הממשלתי לתעודות אימות, ואמר ש-"הדו"ח כלל אינו נוגע למאגר, אבל למיטב ידיעתי, כל הליקויים תוקנו".

במהלך מסיבת העיתונאים הציג סער את תעודת הזהות החכמה הראשונה, שהונפקה לו בלשכת מרשם האוכלוסין באשדוד.

סגנית שר הפנים, פאינה קירשנבאום, אמרה באירוע ש-"כל ההתנגדויות שאנחנו שומעים כיום מצד גורמים שונים הן חסרות שחר ונובעות מחוסר הבנה. המאגר הביומטרי הוא עצמאי לחלוטין, לא מקושר לשום מקום, ולכן – הוא מאובטח היטב. כמו כן, המהלך כולו מלווה על ידי ועדת שרים, שבתום התקופה תחליט על עתידו של הפרויקט".

החל ממחר יוכלו אזרחי ישראל לגשת אל לשכות מרשם האוכלוסין ובהדרגה להחליף את תעודות הזהות שלהם בתעודות דיגיטליות חכמות, ללא כל תשלום. בתמורה הם יצטרכו לעבור צילום ביומטרי של הפנים וטביעות אצבע של שתי אצבעות. נתוני טביעות האצבע יישמרו בבסיס נתונים עצמאי, שלפי המדינה הוא מאובטח, מנותק מכל מערכת תקשורת ומורכב משורה של תהליכים שאינם מאפשרים לאדם אחד לשלוף נתונים על אזרחים מבלי לעבור עבירה פלילית חמורה על החוק.

מול הבניין של לשכת מרשם האוכלוסין בראשון לציון, שם נערכה מסיבת העיתונאים, התקיימה הפגנה של התנועה לזכויות דיגיטליות נגד המאגר. פרופ' קרין נהון, שהייתה העותרת המרכזית בעתירה שהוגשה לבג"ץ נגד המאגר, אמרה בהפגנה, כי "התעודה החכמה היא שתמנע את הזיופים ולא המאגר הביומטרי. דליפת המסמך בשבוע שעבר מוכיחה זאת. המאגר הביומטרי הוא סכנה ואין סיבה לאף אזרח להשתתף בניסוי שרק יזיק למדינה ולאזרחיה".

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. m

    תמיד יהיה אותו אקר שיוכל למערכת ויעשה בה כרצונו. לאחר מכן נשמע מחדליי אישים הסברים שמראש אין לנו ענין לשומעם

  2. מודי

    לידיעת "כבוד השר גדעון סער" אין מאגר שלא ניתן לפריצה ואם הוא חי בתחושה שזה נכון אזי הוא טועה בגדול. פרצו כבר למאגרים של הממשל האמריקאי שחשבו שהם סגורים הרמטית. בקיצור עובדים עלינו בעיניים ובשם החוק אנחנו ניהיה שותפים לפשע.

  3. יובל

    אין על אבטחת מידע בגופים ציבוריים... הם דוגלים במודל Open Source לנתונים...

אירועים קרובים