ניו-יורק: גל גניבות של טלפונים חכמים ונגני Mp3

על פי המשטרה המקומית, המועדים ביותר לפורענות בתפוח הגדול הם בעלי iPhone, נגני iPod וה-Sidekick ● בין הקורבנות גם השחקן קווין בייקון, שמכשיר הבלקברי שלו נגנב ברכבת התחתית ● בעלי המכשירים מנסים להתגונן באמצעים טכנולוגיים שונים, ופיטר ואלון - חבר מועצת העיר, מתריע: "גניבת טלפונים סלולריים יכולה להוביל לגניבת זהות"

ניו-יורקרים, הזהרו: באחרונה התגברו מקרי הגניבה של טלפונים חכמים בעיר – ובייחוד מכשירי iPhone, אולם מסתבר שהתושבים משיבים מלחמה באמצעים טכנולוגיים: לצד תוכנות המסוגלות לאתר את מיקומו של המכשיר הגנוב, חדרו לשוק גם כמה אמצעים מקוריים יותר, כגון סירנה המופעלת מרחוק וחושפת את הגנב לעין כל.

אחד האמצעים הפופולריים ביותר הוא תוסף ה-Find My iPhone של אפל. התוסף מאפשר לאתר את מיקומו של הטלפון, אך אם הגעה פיזית אל המכשיר איננה אפשרית, הוא מאפשר גם למחוק את כל המידע המאוחסן עליו, ובכך לפחות להגן על פרטיותו של הקרבן.
"בשנתיים האחרונות ראינו עלייה של ממש במקרי הגניבה של מכשירים חכמים – בייחוד מכשירי iPhone, נגני iPod ומכשירי-Sidekick", אמר פול בראון, דובר מטעם משטרת ניו-יורק. לדבריו, רוב הגניבות הללו מבוצעות על ידי בני נוער, שגונבים את המכשירים מבני נוער אחרים – בעיקר ברכבת התחתית בשעות אחר הצהריים, לאחר שהלימודים מסתיימים. במאי השנה הפך גם השחקן קווין בייקון לאחד מקורבנות גנבי הרכבת של ניו-יורק, כאשר מכשיר הבלקברי שלו נגנב ממנו. נותר רק לדמיין את רשימת מספרי הטלפון שאליה נחשפו הגנבים ברי המזל כשחיטטו במכשירו של בייקון. במרץ לעומת זאת, נתפס גנב פחות מוצלח, שצילם את עצמו במכשיר ה-iPhone שגנב ולאחר מכן שלח לעצמו את התמונות במייל – מחשבון הדואר של בעלת המכשיר. האישה ראתה את התמונות בתיבת הדואר היוצא שלה, והאיש נעצר ידי שוטרי משטרת ניו-יורק.

חבר מועצת עיריית ניו-יורק, פיטר ואלון, ציין, כי "גניבת טלפונים סלולריים הינה מסוכנת במיוחד, מאחר והיא יכולה להוביל לגניבת זהות. כיום, אם אתה מאבד את הטלפון שלך, אתה עלול לגלות שגם איבדת את הזהות שלך". ג'ושוע דוטש, יועץ IT עצמאי, הוסיף, כי "הנזק יכול להיות הרסני. אם המכשיר שלי היה נגנב, לא הייתי חושב פעמיים לפני שהייתי מוחק את המידע המאוחסן עליו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים