יהונתן גד, אינוקום: "האיומים שיש להתגונן מפניהם יותר מכל הם אלה שקיימים מתחת לראדאר"

"כדי שלארגון יהיה מענה אמיתי ומלא מול התוקפים, עליו להטמיע פתרונות שהינם הטובים מסוגם בתחומם, ויש לעשות זאת בכל תחום", אמר גד - יו"ר ומנכ"ל משותף באינוקום מקבוצת אמן, בשיחה עם אנשים ומחשבים ● שי צלליכין, קומסק: "ההיענות הקולקטיבית למתקפת אנונימוס הצפויה אינה מדאיגה במיוחד"

"האיומים שיש להתגונן בפניהם יותר מכל הם לא אלה שמפורסמים ברחבי הרשת, אלא דווקא אלה שקיימים מתחת לראדאר, ושלא ניתנת התרעה מוקדמת לגביהם", אמר יהונתן גד, יו"ר ומנכ"ל משותף באינוקום מקבוצת אמן, בשיחה עם אנשים ומחשבים.

גד התייחס למתקפת חברי אנונימוס (Anonymous) על אתרים ישראלים, הצפויה ביום שבת הקרוב. לדברי גד, "אין זה אומר שלא צריך להיות ערוכים ולהתגונן מפני האיומים בשבת, אלא שכל ארגון צריך להיות במצב של מוכנות בכל יום, בכל שעה. אי אפשר לשבת בחיבוק ידיים ולנקוט בגישת 'יהיה בסדר' הידועה".

"לפי ממצאים של מחקרים אחרונים בתחום", אמר גד, "ארגונים נתונים למתקפה כל שלוש דקות בממוצע, ופריצות שמצליחות – מתגלות לאחר כשישה חודשים בממוצע, וגורמות להפסדים בהיקפים של מאות אלפי דולרים, ואף יותר".

"לאור האיומים הרבים והמתוחכמים שיש היום בשוק", ציין גד, "ארגונים לא יכולים לחכות ליצרנים המסורתיים שידביקו את הקצב מול ההאקרים. כדי שלארגון יהיה מענה אמיתי ומלא מול התוקפים, עליו להטמיע פתרונות שהינם הטובים מסוגם בתחומם, ויש לעשות זאת בכל תחום, החל משימוש ב-Malware Detention Device – בה הנוזקה יכולה 'להתפוצץ' מחוץ לרשתות הארגון, המשך בדור הבא של הפיירוול, NGFW, ובפתרונות לכל הערוצים – לרבות המובייל, וכלה ביכולות ניטור ובקרות גישה למחשבים ולמידע".

שי צלליכין, מנהל הטכנולוגיה הראשי בקומסק. צילום: ניב קנטור"המתקפה אינה מדאיגה במיוחד"
"מתוך ניתוח מודיעיני שנערך במעבדת הסייבר של קומסק, העוקבת אחר פעילות זדונית ברשת האינטרנט, עושה רושם כי ההיענות הקולקטיבית למתקפת אנונימוס הצפויה ב-25 במאי אינה מדאיגה במיוחד", כך אמרו לאנשים ומחשבים שי צלליכין – CTO קומסק ייעוץ ומשה ציוני – ראש צוות המחקר בחברה.

לדבריהם, "פלטפורמת השימוש של אנונימוס ברשת האינטרנט מתבססת על תפוצה ויראלית, דבר שאינו מובחן במתקפה זו". עם זאת, ציינו השניים, "ייתכן כי החברים בתקיפה למדו מטעויות העבר והחליטו לבצע מהלך זה באופן דיסקרטי יותר". השניים סיכמו באומרם, כי "על פי הערכות מומחי קומסק, המתקפה אינה מאיימת בצורה ממשית על תשתיות קריטיות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים