צה"ל יחל לפנות תדרי דור 4, שיוצאו למכרז עבור חברות הסלולר

על פי ההסכם שנחתם אמש (ד') בין משרד האוצר ומשרד הביטחון, תהליך פינוי התדרים יחל באופן מיידי ויושלם במהלך שנת 2015 ● עם זאת, חלק גדול מהתדרים יהיו זמינים לציבור כבר לקראת סוף השנה הנוכחית ● כמו כן, הוחלט על הקמת ועדה משותפת למשרדי האוצר, הביטחון והתקשורת, שתדון בעתיד בפינוי תדרים נוספים

צה"ל יפנה בקרוב תדרי דור 4, שיועמדו על ידי המדינה למכרז בין חמש חברות הסלולר – כך נקבע בהסכם שנחתם אמש (ד') בין משרד האוצר ומשרד הביטחון. ההסכם נחתם בעקבות פרסום טיוטת "חוק ההסדרים" מוקדם יותר השבוע, שכללה התייחסות גם לנושא זה.

לפי ההסכם, תפנה מערכת הביטחון תדרים בתמורה לכיסוי עלויות ההגירה. כמו כן, הוחלט על הקמת ועדה משותפת למשרדי האוצר, הביטחון והתקשורת, שתדון בעתיד בפינוי תדרים נוספים. תהליך פינוי התדרים יחל באופן מיידי ויושלם במהלך שנת 2015. עם זאת, חלק גדול מהתדרים יהיו זמינים לציבור כבר לקראת סוף השנה הנוכחית.

הקצאת התדרים תאפשר לחברות הסלולר להגביר את מהירות הגלישה ולהוסיף שירותים מתקדמים. ביום ב' הקרוב צפויה הממשלה לאשר, במסגרת "חוק ההסדרים", החלטה גורפת המורה לצה"ל לשחרר מיד את התדרים, כדי שחברות הסלולר יוכלו להיערך למתן שירותי דור 4. החלטת הממשלה קובעת עוד, כי במידה וצה"ל לא יעמוד בהסכמים, ייגרעו מתקציב הביטחון 80 מיליון שקלים עבור כל תדר.

הקצאת התדרים היא נושא שנוי במחלוקת בין חברות הסלולר והטלקום לבין מערכת הביטחון מזה שנים רבות. חברות הטלקום הזהירו בעבר, יותר מפעם אחת, כי היקף הנתונים העובר ברשתות שלהן, מחייב היערכות לדור 4. אולם, מסתבר שמערכת הביטחון מתעלמת באופן קבוע ממסקנות ועדה ממשלתית שסיימה את עבודתה באפריל 2011. זו קבעה, כי על צה"ל לפנות את התדרים בהתאם ללוח זמנים שנקבע אז. מאחר ומערכת הביטחון לא עמדה בלוח הזמנים, תחליט הממשלה – כך לפי הצעת התקציב – שאם צה"ל לא יעמוד שוב בלוח הזמנים לפינוי התדרים, יופחת תקציב הביטחון בשנת 2016 בסכום של 80 מיליון שקלים על כל רצועת תדרים שלא פונתה. כמו כן, נכתב, יוקם צוות מעקב ובקרה מטעם ועדת התדרים, שידרוש דיווח חודשי על קצב פינוי התדרים.

יצוין, כי בדו"ח מבקר המדינה שפורסם אתמול, נמתחה ביקורת חריפה על משרד התקשורת. המבקר קבע, כי המשרד עיכב ביותר משנתיים הקמת מערכת מידע לתדרים ואף ציין כי הוא מנהל אותה בצורה שערורייתית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים