מחקר: המכירות של שבבי הבלוטות' יעלו עד 2017 ביותר ממיליארד יחידות

מספר שבבי הבלוטות' שיימכרו ב-2017 יעמוד על יותר משלושה מיליארד - 1.2 מיליארד יותר מאשר ב-2012 ופי שניים בהשוואה ל-2011, כך חוזה חברת המחקר IHS ● הסיבות לכך הן הפריחה והשגשוג של הטלפונים החכמים והטאבלטים, לצד מכירות המחשבים הניידים, שמגיעים כיום באופן מוחלט עם בלוטות'

רכיבי הבלוטות' (Bluetooth), אותם שבבים שעוזרים למכשירים להתחבר באופן אלחוטי בטווחים קצרים, עומדים ליהנות משגשוג במכירות בשנים הקרובות – כך עולה מדו"ח שפרסמה IHS. חברת המחקר צופה שהמכירות שלהם יגיעו ב-2017 ליותר מ-3.1 מיליארד יחידות – כ-1.2 מיליארד יותר מהיקף המכירות שלהם שנרשם ב-2012, או עלייה של כ-100% לעומת היקף היחידות שנמכרו ב-2011. עם זאת, מדובר במכירות של שבבים המשולבים בכרטיסי תקשורת ובמערכות על שבב, לעומת מכירות כמעט אפסיות של שבבי בלוטות' בפני עצמם.

המעמד של הבלוטות' מתחזק, על פי החברה, כתוצאה מהפריחה והשגשוג של הטלפונים החכמים והטאבלטים, לצד מכירות המחשבים הניידים, שמגיעים כיום באופן מוחלט עם בלוטות'.

"טלפונים חכמים וטאבלטים מציעים יכולות הולכות וגדלות במוצרים בעלות נמוכה יותר ובתצורה דקיקה יותר ויותר. כל זה מניע דרישה לכרטיסי תקשורת משולבים ברמה גבוהה יותר, כולל שבבי תקשורת שמאפשרים בלוטות', גם כחלק אינטגראלי מ-SoC", אמר ליאם קווירק, אנליסט תקשורתיות ב-IHS.

לפי חברת המחקר, ב-2012 היו כרטיסי התקשורת המשולבים אחראים ליותר מ-75% מהמשלוחים של שבבי הבלוטות', אולם בשנים הקרובות צפוי חלקם לרדת עד ל-55% ב-2017. הסיבה לכך, לדברי IHS, היא העלייה של שילוב שבבי התקשורת במערכות על שבב מלאות. עם זאת, בסך הכול יימכרו יותר כרטיסים משולבים, מאחר שהשוק צומח ומתרחב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים