אוניברסיטת חיפה תעלה לרשת עבודות דוקטורט לשימוש חופשי

במסגרת הפרויקט, אותו יזם איגוד האינטרנט הישראלי, תהינה העבודות זמינות במרכז הלמידה הדיגיטלי של ספריית האוניברסיטה, וגם ברשת הבינ-אוניברסיטאית או דרך איתור פרטיהן בגוגל ● עד כה הועלו לאתר הספרייה יותר מ-350 עבודות דוקטורט, מתוך 711 עבודות קיימות ● רימון לוי, נשיא איגוד האינטרנט הישראלי: "אנו מקווים, כי בהמשך גם אוניברסיטאות נוספות יצטרפו לפרויקט"

ספריית אוניברסיטת חיפה החלה בפרויקט של העלאת עבודות דוקטורט לרשת האינטרנט, לטובת שימוש חופשי של הציבור. במסגרת הפרויקט, אותו יזם איגוד האינטרנט הישראלי, עבודות של דוקטורנטים מהאוניברסיטה – מראשוני הבוגרים ועד היום – יועלו למרכז הלמידה הדיגיטלי של הספרייה, ותהיינה זמינות גם ברשת הבינ-אוניברסיטאית. במקביל, ניתן יהיה להגיע לעבודות גם דרך איתור פרטיהן בגוגל.

פרויקט הדיגיטציה של עבודות הדוקטורט, אשר נתמך גם על ידי אגודת הידידים הישראלית של אוניברסיטת חיפה, הינו חלק ממהלך אסטרטגי משותף של איגוד האינטרנט הישראלי וספריית אוניברסיטת חיפה, ליצירת מאגר תכנים אקדמיים נגישים ברשת בעברית, לטובת המחקר וההוראה המתקיימים באוניברסיטה ולטובת משתמשים מבחוץ. עד כה, הועלו לאתר הספרייה יותר מ-350 עבודות דוקטורט, מתוך 711 עבודות קיימות.

"איגוד האינטרנט הישראלי איפשר לנו לבצע דיגיטציה של 225 עבודות", אמר אורן וינברג, מנהל ספריית אוניברסיטת חיפה, "ותמיכת אגודת הידידים של האוניברסיטה תסייע בדיגיטיזציה של עוד 150 עבודות. שאר העבודות יטופלו על ידי האוניברסיטה".

"קידום השימוש באינטרנט לצורכי מחקר, תקשורת ושיתופי פעולה, הם מהערכים המובילים שלשמם נוסד איגוד האינטרנט", אמר רימון לוי, נשיא איגוד האינטרנט הישראלי. "שיתוף הפעולה עם אוניברסיטת חיפה מקדם ערכים אלו ואנו מקווים, כי בהמשך גם אוניברסיטאות נוספות יצטרפו לפרויקט זה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים