יבמ ואמת ברמור הטמיעו את תשתית האחסון לפרויקט הספרייה הלאומית הדיגיטלית; ההיקף: מיליון שקלים

הספרייה הדיגיטלית תכלול חומרים שנצברו לאורך 120 השנים האחרונות, לרבות ספרים, כתבי יד, כתבי עת, מפות, תמונות, ארכיונים והקלטות אודיו ו-וידיאו – שיומרו לפורמט דיגיטלי ● במסגרת פרויקט האחסון, שארך כחודש וחצי, הוטמעו בספרייה הלאומית שתי מערכות אחסון מדגם V7000 בנפח של 100 טרה-בייט כל אחת ● אלון שטרסמן, מנהל אגף טכנולוגיות מידע בספרייה הלאומית: "השיקול החשוב ביותר שלנו היה יעילות התפעול והתמורה למחיר"

אלון שטרסמן, סמנכ"ל פרויקטים ופיתוח עסקי של פוינט טכנולוגיות

יבמ (IBM) ואמת ברמור התקינו בספרייה הלאומית בירושלים מערך אחסון חדש, המיועד להוות תשתית לפרויקט הספרייה הלאומית הדיגיטלית של מדינת ישראל. במסגרת העסקה הנוכחית, רכשה הספרייה הלאומית מיבמ שתי מערכות אחסון מדגם V7000 בנפח של 100 טרה-בייט כל אחת. המערכות הותקנו באתר הראשי של הספרייה ובאתר הגיבוי שלה. מערך האחסון מנוהל באמצעות ממשק הניהול של  ה-V7000. היקפו הכספי של השלב הראשון בפרויקט, שארך כחודש וחצי והסתיים בימים אלה, נאמד בכמיליון שקלים.

הספרייה הדיגיטלית תכלול חומרים שנצברו לאורך 120 השנים האחרונות, לרבות ספרים, כתבי יד, כתבי עת, מפות, תמונות, ארכיונים והקלטות אודיו ו-וידיאו. המרה לפורמט דיגיטלי של החומרים האלה, תאפשר לקהל הרחב לצפות ולהשתמש באוסף באמצעות האינטרנט.

אלון שטרסמן, מנהל אגף טכנולוגיות מידע בספרייה הלאומית: "ברמה הראשונה, ניתן לספק ביצועים מהירים יותר למידע המונגש לציבור באיכות המקובלת באינטרנט. ברמה השנייה, לאגור חומרים אחרים או עותקים של אותו מידע בפורמט המיועד לשימור בלבד, ברמת קבצי מקור כבדים המתאימים למשימות מחקר או הפקה מחודשת. עד הקמת מערך האחסון החדש, לא נהנתה הספרייה הלאומית מכלים המאפשרים ריבוי רמות כזה".

"השיקול החשוב ביותר שלנו היה יעילות התפעול והתמורה למחיר: עלות מינימלית לטרה-בייט אחסון, אמינות הפתרון ויעילות ניהול הרמות השונות", הוסיף שטרסמן. "חשוב לנו להבטיח טווח הרחבה ומידרוג עתידי: אנחנו מנהלים כמעט את כל המידע במרחב כתובות אחד, וזקוקים לכלי שיאפשר לנו לגדול מבלי להחליף ציוד, מערכת הפעלה או תוכנה. בכל ההיבטים האלה, מערכת ה-V7000 נתנה לנו פתרון".

הוא ציין, כי בספרייה הלאומית שוקלים להוסיף בעתיד למערך האחסון גם כונני קלטות שינוהלו באמצעות אותה מערכת ניהול.

לדברי ניר קליינמן, מנהל תחום האחסון ביבמ ישראל, "ממשק הניהול הייחודי של מערכת האחסון, כמו גם שאר תכונות המערכת, מאפשר להביא ללקוח הקצה ערך ממשי על-ידי חסכון בהוצאות כלליות ובו בזמן, לספק מערכת עם תכונות המאפיינות מערכות אנטרפרייז.  גם היכולת לנייד מידע בין רמות האחסון,  כולל ארכוב לטייפ אוטומטי, מהווה יתרון ייחודי המאפשר את הקטנת הנפחים הנשמרים על הדיסק".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים