אנדי רחמיאל, Brightstar Partners: "אף אחד לא הוכיח ש-Big Data זו מהפכה פורצת דרך"

"היום, במקום להתרכז בדברים החשובים באמת, אנחנו פשוט אוספים. האתגר האמיתי שנוצר הוא לסנן הרבה מאוד דברים לא נחוצים כדי להגיע לעיקר", אמר רחמיאל – סגן נשיא בחברה המתמחה בפתרונות וייעוץ BI, בראיון לאנשים ומחשבים בכנס הלקוחות של ליבי טכנולוגיות תוכנה ● לדבריו, "אנליטיקס מעל לרשתות החברתיות יכול להיות שוק ענק. אבל, לדעתי, הן גם הדבר הכי מפחיד - ואנשים לא מבינים את זה"

"השינוי העיקרי בתחום ה-BI הוא ללא ספק העובדה שהמורכבות גדלה. אנחנו אמנם עוברים לסביבה בה השימוש במודל השרת-לקוחות הולך וקטן לטובת שימוש במוצרי ווב (Web), אבל מוצרים אלו הופכים ללקוחות. לפני עשר שנים היינו צריכים להתמודד עם חלונות (Windows) ואולי יוניקס (Unix). היום, יש מגוון רחב של מוצרים, כולם מבוססי ווב, כולם ניתנים להתאמה, ולכן קשה יותר לספק תמיכה מלאה, כי מה שאנחנו מוכרים הוא הערך שאפשר לעשות הכל – ואנחנו רוצים לתמוך בהכל", כך אמר אנדי רחמיאל, סגן נשיא ב-Brightstar Partners, המתמחה במתן פתרונות וייעוץ BI ויצירת כלים לתחום תוך התמקדות ביבמ קוגנוס (IBM Cognos).

רחמיאל הגיע לישראל כדי להשתתף ולפגוש לקוחות בכנס שערכה ליבי טכנולוגיות תוכנה – מייצגת את מוצרי ברייטסטאר פרטנרס בארץ – והתמקד בעיקר במנהלים עסקיים בחברות. בראיון שנתן לאנשים ומחשבים, שיתפרסם במלואו בקרוב ב-Information World, הוא צייר את תמונת שוק ה-BI הנוכחית. בין השאר הוא התייחס להשפעה של הניידות והרשתות החברתיות. "הניידות מרחיבה מאוד את התחום. זה אתגר, כי אנחנו צריכים לשלוט בהפצת המידע. יש לנו גישה מכל מקום וכל הזמן", אמר רחמיאל, "מצד שני, יש את הרשתות החברתיות, ואני חושב שאנליטיקס מעל לרשתות החברתיות יכול להיות שוק ענק. אבל, לדעתי, הן גם הדבר הכי מפחיד ואנשים לא מבינים את זה. ברגע שמעלים פוסט, זה נשאר, גם אם אתה מוחק את הפוסט לכאורה".

עד כמה רשתות חברתיות מסוכנות?
"אם אפשר לנצל רשתות חברתיות כמו שצריך, זה כלי מאוד חזק לארגון. אבל מצד שני קשה מאוד לשלוט בעובדים ובכל מה שהם כותבים, ברגישויות שלהם ובמה הם מספרים. לדוגמה: אתה נמצא בפגישה אצל לקוח ומספר את זה, או מספר שהייתה מצגת טובה. כל מי שנמצא ברשת שלי יכול לראות, וכל מי שנמצא מבחוץ ומחובר אליהם יכול לראות, וזה מגביר את התחרות. אני חושב שאנחנו משתפים יותר מדי ואנחנו שוכחים זה נמצא שם בחוץ. אנחנו גם שוכחים שרוב האנשים חושבים שכל מה שמופיע באינטרנט זה נכון. אבל אפילו בוויקיפדיה זה לא חייב להיות נכון, ואין קו שמבדיל במדויק בין אמת למה שאינו נכון".

המגמה האחרת שמשפיעה על השוק הארגוני לאחרונה זה ה-Big Data. עד כמה זה משפיע על תחום ה-BI עצמו?
"לדעתי Big Data זה באזז. יש הרבה מאוד דיבורים, וזה טרנדי, אבל במציאות תמיד היה Big Data, רק שעכשיו יש הרבה יותר מידע. עבור תעשיות מסוימות, Big Data היא עובדה קיימת מאז ומעולם, אבל כיום יותר זול לשמור ולאחסן דברים ולכן מדברים על Big Data. מה שקורה כיום הוא שבמקום להתרכז בדברים החשובים באמת, אנחנו פשוט אוספים. האתגר האמיתי שנוצר הוא שכדי להגיע לחומר הנכון, לעיקר, צריך לסנן הרבה מאוד דברים לא נחוצים.

המידע הוא דבר רב ערך. אפילו עבורנו, לדוגמה, כשאנחנו בודקים את המבקרים באתר שלנו: מתי ומהיכן הם הגיעו, איזה מוצרים הם מדברים עליהם הכי הרבה באתר, מה הם בודקים. למעשה, בהיבט מסוים, המידע עצמו הפך למוצר. לכן אנחנו אוספים, כי בטוח נמצא משהו לעשות עם המידע הזה. אני לא אוהד גדול של Big Data – אף אחד לא הוכיח לי שזה באמת מהפכה פורצת דרך. זו התפתחות ועדות לכך שאנחנו פשוט אוספים יותר מידע. זה סימן לזמנים שאנו נמצאים בהם".

מה הם המפתחות העיקריים לאסטרטגיית BI טובה?
"אני חושב שהדבר החשוב ביותר הוא שההנהלה לוקחת אחריות על התהליך. היא צריכה לאמץ את התהליך ולהשתמש בו, כי אחרת זה לא יגיע לשום מקום. צריך גם ליישר את האימוץ בצמרת הארגון עם הביצוע בכל חלקיו האחרים. צריכים למדוד ולעקוב אחרי מה שקורה. אם המטרה שלנו היא להגדיל את ההכנסות בסכום מסוים, כולם, עד לתחתית הארגון, צריכים לפעול עם מחשבה זו. אם ברמות הנמוכות משתמשים ב-BI אבל לא בהנהלה, זה לא יוביל לכלום. ההנהלה צריכה להוביל את הארגון לאיסוף נתונים ממוטבים. אם אוספים הרבה מידע אבל הוא לא רלוונטי, אז גם המידע שאנחנו מספקים בתוך הארגון לא טוב. אם המידע שאתה מספק טוב, התצוגה של הנתונים טובה, ואתה מצליח להשיג את המטרות. זהו כמובן עוד מפתח: חייבים שיהיה מידע טוב".

רחמיאל התייחס גם למטרת ביקורו בארץ הקודש. "היו הרבה סיבות לביקור בישראל, והעיקרית היא להשתתף בכנס של ליבי. רצינו לוודא שליבי, כמו רוב השותפים שלנו, משקפים את אותם ערכים ומסרים כמו שלנו. הם העניקו לנו רבות במשך חמש שנים וזו הייתה הזדמנות לבוא ולפגוש את הלקוחות מאחור ולקבל משוב. חשוב מאוד לפגוש לקוחות, ואף פעם לא הייתי בישראל. זו הייתה ההזדמנות. כמה מהלקוחות הכי טובים שלנו נמצאים כאן – חלק גדולים, חלק קטנים, וחשוב להם לראות פנים מהחברה בה הם משקיעים, אחרי שסמכו על ליבי", סיפר רמחיאל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים