קומברס הגיעה להסדר עם הרשות האמריקנית לניירות ערך; לא יוטל עליה קנס

שמה של קומברס נקשר בעבירות של רישום מוטעה של אופציות שניתנו לעובדים, צבר הזמנות, וכן רישום מוטעה לגבי ניהול וקביעת הרזרבות הכספיות של החברה ● עתה, הסכימה ענקית הבילינג עם הרשות שלא לחרוג מהחוק האמריקני ותגיש בכל תקופה מאזנים, בהתאם לחוק זה ● היא הצליחה לשכנע את הרשות להשית קנסות, באם יוטלו, על מנהליה הבכירים שהוגש נגדם כתב אישום בפרשה זו, בהם קובי אלכסנדר, שברח לנמיביה

הגיע זמנו לחזור. קובי אלכסנדר

קומברס הגיעה להסכם עם רשות ניירות הערך של ארצות הברית (SEC) בקשר לעבירות שנקשרו בשמה של החברה בתחום החשבונאות, בעיקר בין השנים 2001 עד 2006. במסגרת ההסכם, קיבלה קומברס את הקביעה של הרשות האמריקנית לניירות ערך, שלפיה "החברה תפעל במסגרת צו שאוסר עליה לחרוג מהתקנות של החוק הפדרלי בכל נושא של ניירות ערך ותציג מאזנים כספיים תקופתיים, בהתאם לחוק האמריקני". בניגוד למצופה, לא הוטל על החברה קנס כספי, לאחר שהנהלת החברה הצליחה לשכנע את הרשות שההאשמה מוטלת על אלכסנדר, קריינברג וסורין, וכי אם וכאשר יוטל, אמור כל קנס כספי להיות משולם על ידם. ההסדר מותנה בקבלת אישור של בית המשפט המחוזי של מזרח ניו-יורק.

אנדרה דהאן, מנכ"ל החברה, אמר לאחר היוודע דבר ההסכם: "מדובר בצעד גדול קדימה. לאחר שפתרנו את הבעיה הזו, נוכל להתמקד בביצוע התוכניות העסקיות שלנו כדי להבטיח את ההצלחה ארוכת הטווח של החברה".

בעקבות ההסכם עם הרשות, תוכל קומברס לערוך את המאזנים הכספיים שלה, מה שיאפשר לחברה ולשתי החברות הבת שלה, VERINT SYSTEMS ו-ULTICOM, לחזור ולהיסחר בנאסדא"'ק, ואף להיכנס לרשימת 100 החברות המובילות בו.

העבירות המדוברות הן, בין היתר, רישום מוטעה של אופציות שניתנו לעובדים, צבר הזמנות, וכן רישום מוטעה לגבי ניהול וקביעת הרזרבות הכספיות של החברה. בעקבות הגילויים הללו הוגשו כתבי אישום נגד שלושה מנהלים בכירים בקומברס: קובי אלכסנדר, המייסד והמנכ"ל של ענקית הבילינג מאז ייסודה ב-1982 ועד התגלות הפרשה, דיוויד קריינברג, מנהל הכספים, וויליאם סורין, היועץ המשפטי של קומברס. אלכסנדר ברח לאחר מכן לנמיביה, משם הוא מנהל קרב משפטי נגד הסגרתו לארצות הברית.

בעבר היו הערכות שבדומה לחברות שהסתבכו בנושאים דומים, תימכר קומברס. נראה, כי עם הקביעה של הרשות, אין עוד צורך למכור את החברה, במיוחד לאור העובדה שהיא הוכיחה שגם בתקופה הקשה הזו היא מסוגלת להגיע להכנסות ולרווחים. על פי הנתונים של החברה, שלא קיבלו אישור של רואה חשבון, היו לה ב-2008 הכנסות של כ- 1.2 מיליארד דולרים ורווח נקי של כ-150 מיליון.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים