אמיר חייק, מנכ"ל התאחדות התעשיינים, לאוצר: "תפסיקו להסית נגד ההיי-טק"

חייק פנה למשרד האוצר בעקבות ההסתה הפרועה שמנהל האוצר, כלשונו, נגד ההיי-טק והתעשייה הישראלית בכלל, שבאה לאחר הפרסומים האחרונים בנוגע ל-"רווחים הכלואים", לאינטל ולטבע ● לדבריו, "כל חטאן של חברות אלה הוא הצלחתן העסקית" ● חייק הוסיף, כי "ספינים שגורמים לחברות להיראות כאילו פעלו במחשכים ישיגו מטרה הפוכה ויבריחו משקיעים זרים, מאחר שהם יבינו שאסור לסמוך על הבטחות של הממשלה"

גל הפרסומים בימים האחרונים בנוגע לרווחים הכלואים של החברות הרב לאומיות הפועלות בישראל, ובמיוחד נגד אינטל (Intel) וטבע, הביא את התאחדות התעשיינים לצאת למתקפת נגד.

בהתאחדות רואים בפקידי האוצר אחראים ראשיים להסתה הפרועה נגד החברות – הסתה שלדבריהם מחלחלת לרבדים שונים בציבור, כולל למובילי דעה ולאנשי תקשורת.

במכתב חריף ששלח אתמול (ד') אמיר חייק, מנכ"ל ההתאחדות, לגל הרשקוביץ, ראש אגף התקציבים באוצר, הוא כתב ש-"ההיי-טק והתעשייה בכלל אינם האוייב והפסיקו להסית נגדם". חייק ציין ש-"בימים האחרונים אנחנו עדים למתקפה פרועה בעיתונות נגד החברות הפועלות במסגרת החוק לעידוד השקעות הון. כל חטאן של חברות אלה הוא הצלחתן העסקית. החברות האלה מעסיקות עשרות אלפי עובדים ומהוות את עמוד התווך של התעשייה הישראלית".

הוא הוסיף, כי "ספינים שגורמים לחברות להיראות כאילו פעלו במחשכים ישיגו מטרה הפוכה ויבריחו משקיעים זרים, מאחר שהם יבינו שאסור לסמוך על הבטחות של הממשלה".

חייק אמר בראיון לאנשים ומחשבים שההתאחדות מצפה מהאוצר לנהל דיאלוג עם התעשיינים, כדי לדון בצעדים שעליה לעשות במטרה לצמצם את הגירעון. במכתבו כתב חייק, כי "אנחנו מצפים לדיאלוג מסודר עם הממשלה ובוודאי לא רוצים לשמוע על תוכניות הממשלה דרך התקשורת, תוך הכפשת התעשייה הישראלית על לא עוול בכפה".

בהופעה בכנס מעסיקים ועובדים שנערך השבוע באילת אמר חייק שהוא לא מופתע מהיקף הגירעון של הממשלה. לדבריו, "הסקטור העסקי הפסיק להרוויח, ההיי-טק בירידה ותקבולי המיסים בישראל יורדים – ומכאן הגירעון".

מאז מסיבת העיתונאים הדרמטית שערכה אינטל בתחילת השבוע ודבריו הקשים של מולי אדן בה על מצבו הקשה של ענף ההיי-טק החלה מתקפה מתוזמנת ומתוכננת מטעם גורמים רשמיים על החברות הרב-לאומיות הפועלות בישראל ועל המסים שהן משלמות. מאמר המערכת שפורסם בפורטל בנושא זה, וצוטט ברשתות החברתיות, הביא לתגובות נזעמות של קוראים, שסבורים שהחברות הנהנות משיעורי מס נמוכים, על פי חוק, הן הן הבעיה של המשק הישראלי. לאור המציאות הזו הבינו בהתאחדות התעשיינים שאי אפשר עוד לשבת בשקט.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים