המועד האחרון לסיום רכישת דל והפיכתה לפרטית – 5 בנובמבר

הרוכשים, מייקל דל וקרן ההשקעות הפרטית סילבר לייק, יוכלו לסגת מהעסקה עד לתאריך זה - כך עולה ממסמך שהגישה דל לרשות האמריקנית לניירות ערך ● על פי המסמך, סילבר לייק התחייבה למימון של הון עצמי בסך 1.4 מיליארד דולרים ומייקל דל השקיע בעסקה חצי מיליארד דולרים במזומן ● חברת ההשקעות של מייקל דל תרמה 250 מיליון דולרים במזומן ומיקרוסופט הפכה הלוואה שנתנה לדל בסך שני מיליארד דולרים לחלק מהעסקה

מייקל דל, מייסד ומנכ"ל החברה הנושאת את שם משפחתו (Dell), וקרן ההשקעות הפרטית סילבר לייק (Silver Lake) יוכלו לסגת מהעסקה להפיכת החברה לפרטית אם היא לא תושלם עד ה-5 בנובמבר השנה – כך עולה ממסמכים רגולטוריים שהוגשו בסוף השבוע לרשות האמריקנית לניירות ערך (SEC).

לפני ימים אחדים הודיעה דל שנמכרה למייסד והמנכ"ל שלה, מייקל דל, ולסילבר לייק תמורת 24.4 מיליארד דולרים והפכה לחברה פרטית. על פי המסמך שהוגש ל-SEC, סילבר לייק התחייבה למימון של הון עצמי בסך 1.4 מיליארד דולרים ומייקל דל השקיע בעסקה חצי מיליארד דולרים במזומן. הוא הסכים להשתמש במניותיו בחברה כדי לקבל בחזרה את השליטה על בעלי המניות. חברת ההשקעות של מייקל דל תרמה 250 מיליון דולרים במזומן. מיקרוסופט (Microsoft) הפכה הלוואה שנתנה לדל בסך שני מיליארד דולרים לחלק מהעסקה. אנליסטים ציינו, כי זו הרכישה הממונפת הגדולה ביותר מאז המשבר הפיננסי של 2007.

על פי תנאי ההסכם, דל תשלם 180 ו-450 מיליון דולרים לבעליה החדשים – אם היא תקבל הצעת רכישה ממציע אחר. הסכום הנמוך מהשניים ישולם במהלך 45 הימים הבאים והגבוה – לאחר מכן. בחודש וחצי הקרובים יכולה החברה לקבל הצעות רכישה נוספות של סילבר לייק, מייקל דל ומיקרוסופט, מעבר לזו שעליה התקבלה ההודעה.

דל מבקשת הלוואות בסך 13.8 מיליארד דולרים על מנת לתמוך ברכישה הממונפת. המממנים את ההלוואות הם בנק אוף אמריקה (Bank of America), ברקליס (Barclays), קבוצת קרדיט סוויס (Credit Suisse) ורויאל בנק אוף קנדה (Royal Bank of Canada).

כמו כן, דל כתבה במסמכים שהגישה ל-SEC, כי היא נערכת למכירה של ניירות ערך ונכסים נזילים אחרים כדי ליצור 7.4 מיליארד דולרים במזומן, לטובת הרכישה. הסכום המרבי אותו החברה מחויבת לתרום הוא 8.1 מיליארד דולרים, תוך לקיחה בחשבון של דרישות ההון החוזר מצד חברות בת שלה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים