דיווח: מייקל דל ישלם מיליארד דולרים מהונו האישי כדי להמשיך ולשלוט בחברה

דל רוצה להיות בעל שליטה בחברה לאחר שתיהפך לפרטית, באחת הרכישות הממונפות הגדולות בהיסטוריה ● כעת הוא מחזיק 16% ממניות החברה, ששוות ל-3.6 מיליארד דולרים, וצפוי להשקיע בה בין חצי מיליארד למיליארד דולרים ● מיקרוסופט וקרן ההשקעות הפרטית Silver Lake עתידות להשקיע ביצרנית המחשבים השלישית בגודלה בעולם בין שניים לארבעה מיליארד דולרים, בסך הכול

מייקל דל, מייסד ומנכ"ל החברה הנושאת את שמו, צפוי לשלם מיליארד דולרים מהונו האישי על מנת להיות בעל שליטה בחברה לאחר הפיכתה לחברה פרטית, באחת מעסקות ה-LBO (רכישות ממונפות – Leveraged Buyouts) הגדולות בהיסטוריה – כך דיווחה בלומברג (Bloomberg) אתמול (ד'), מפי גורמים המקורבים לעסקה.

דל ישלם מהונו האישי סכום שנע בין חצי מיליארד למיליארד דולרים, בנוסף לכך שהוא מחזיק ב-16% ממניות החברה – אחזקה ששווה ל-3.6 מיליארד דולרים. זאת, על מנת להיות בעל שליטה בחברה.

שותפיו של מייקל דל, קרן ההשקעות הפרטית Silver Lake, המובילה את הרכישה, ומיקרוסופט (Microsoft), ישקיעו בעסקה בין מיליארד לשני מיליארדים כל אחת. כך יגיעו השלושה לסכום שנע בין שמונה לתשעה מיליארד דולרים.

פרטים סופיים על המימון טרם נקבעו, אולם דל הרבה לשדר שיש לו עוד חלופות ושהוא בחן את כולן, כולל מכירה לקונים אחרים.

דוברי Silver Lake, מיקרוסופט וחברת דל (DELL) לא הגיבו לידיעה.

חברת דל הקימה ועדה מיוחדת המורכבת מהדירקטורים העצמאיים שלה ושכרה את משרד Evercore להעריך האם היא מקבלת את העסקה הטובה ביותר עבור בעלי המניות ולא עסקה שמוטה לטובתו של מייקל דל.

הרכישה – תוצאה של המשבר בענף ה-PC
הדיווח על ההשקעה הצפויה של מייקל דל בעסקה מגיע לאחר שלפני ימים אחדים דווח, כי דל צפויה להימכר תמורת סכום שנע סביב 22 מיליארד דולרים ולהפוך לחברה בבעלות פרטית. הסיבה העיקרית לרכישה, על פי הדיווחים, היא כתוצאה מהמשבר הגואה בשוק ה-PC, שמאלץ את אחת מחברות הטכנולוגיה הגדולות בעולם לעבור שינוי – מיצרנית מיחשוב לספקית שירותי IT.

אם העסקה אמנם תצא לפועל, תהיה זו ההשתלטות הממונפת הגדולה ביותר מאז משבר הבנקאות של 2007.

מספר המחשבים האישיים שמסרה דל בשנה שעברה הצטמצם ב-12% ושווי השוק שלה פחת בשליש. אולם, כאמור, הבעיה אינה רק של דל, אלא של כלל התעשייה: משלוחי כל היצרניות צומצמו בשנת 2012, על חשבון הגידול ההולך וצומח במכירות הטאבלטים והטלפונים החכמים.

המחשבים האישים מהווים 70% מההכנסות של דל ויותר ממחצית מרווחיה. על פי האנליסטים, אם היא רוצה לשרוד, היא חייבת להסיט את התלות שלה במגזר המחשבים הניידים ולהתמקד בשירותים העסקיים, שם שולי הרווח גדולים יותר מאשר בחומרה. הם ציינו ש-"עליה להידמות ל-יבמ (IBM) המצליחה, שעוסקת בהטמעת וניהול שרתים, תוכנות בענן וציוד לדטה סנטרים".

אנליסטים ציינו שהרצון של מייקל דל, שהקים את יצרנית המחשבים האישיים השלישית בגודלה בעולם ב-1984, להפוך אותה לפרטית נובע מהאמונה שהשינוי שתעבור החברה יהיה טוב יותר "מאחורי הדלתיים הסגורות של Silver Lake".

על מנת לרכוש את דל, גייסה Silver Lake מימון של 15 מיליארד דולרים מלפחות ארבעה בנקים: קרדיט סוויס (Credit Suisse Group), רויאל בנק אוף קנדה (Royal Bank of Canada), ברקליס (Barclays) ובנק אוף אמריקה (Bank of America).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים