עודד שיחור, HP ישראל: "מימוש תפיסת התשתיות האחדות מביא לקיצור 75% מזמן ההקמה של שירות IT"

"תפיסת התשתיות האחודות חוסכת בהקצאה של מיחשוב לטובת פרויקטים חדשים בארגון", אמר שיחור, CTO בחטיבת ה-Enterprise של החברה ● הוא ציטט מחקר של IDC שקבע ש-"משך הזמן הממוצע להקמה של שירות IT קוצר מ-20 ימים לחמישה ימים" ● לדבריו, "ארגונים שעשו זאת שינו את המצב הקיים והצליחו להסיט יותר מ-50% מתקציב ה-IT שלהם לטובת חדשנות ויצירת יתרון תחרותי"

"מחקר שערכה IDC העלה, כי לקוחות ארגוניים שאימצו את תפיסת התשתיות האחודות הרוויחו בראש ובראשונה 75% חסכון בזמן ההקמה של תשתיות חדשות והקצאה של מיחשוב לטובת פרויקטים חדשים בארגון. משך הזמן הממוצע קוצר מ-20 ימים לחמישה ימים", כך אמר עודד שיחור, CTO בחטיבת ה-Enterprise של HP ישראל. לדבריו, "ארגונים שעשו זאת הצליחו להסיט יותר מ-50% מתקציב ה-IT שלהם לטובת חדשנות ויצירת יתרון תחרותי. הם שינו את המצב שהיה קיים אצלם, שעל פי פורסטר (Forrester) כלל חלוקה של 70% מהוצאות ה-IT לטובת תחזוקה ושימור הקיים לעומת רק 30% לטובת חדשנות ופיתוח מוצרים ושירותים חדשים. ארגונים שכאלה העלו את רמת השרידות הכוללת של ה-IT ב-97% וצמצמו את זמן הנפילות מימים ושעות ארוכות לדקות ושניות ספורות בשנה".

שיחור דיבר בפתח כנס בנושא תשתיות אחודות שערך הסניף הישראלי של ענקית ה-IT. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ד') באולם האירועים East בתל אביב, בהשתתפות יותר מ-200 מלקוחות החברה. הנחה אותו ד"ר אמיר עציוני, מנהל קבוצת פריסייל וענן ב-HP ישראל.

"גם בארץ, לקוחות שאימצו את התפישה חוו חסכונות ניכרים באספקטים שונים, למשל בשטח נדל"ן, בצריכת חשמל ובמשך זמן האספקה של יישומים חדשים לארגון", ציין שיחור.

לדבריו, "מימוש התפיסה מביא לכך שהתשתיות האחודות הופכות מהוצאה תקציבית ליחידה המאפשרת למקסם תהליכים עסקיים". הוא אף דיבר על המגמות הטכנולוגיות שעולם המיחשוב חווה בימים אלה. "מיחשוב הענן הוא לא דיבור באוויר, הוא כבר כאן וכיום", אמר שיחור. "ארגונים רבים מצויים בשלבי בחינה שונים שלו. תשתית כשירות, IaaS, היא ההיצע הראשון בענן. המגמה הבאה, שטרם מומשה עדיין, היא דטה סנטר מוגדר תוכנה. ככזה, הוא ינוהל באופן גמיש, כשהיישומים ישלטו על הקצאת משאבי המיחשוב וכלל הרכיבים יפעלו באינטגרציה מלאה".

"מנמ"רים נדרשים לייצר חדשנות עסקית ותחרותית. לספק ערך לארגון", אמר שיחור. "המטרה היא להקצות פחות משאבים כספיים וכוח אדם לטובת התחזוקה, על מנת לשפר את היתרון התחרותי הנובע מהשקעה בחדשנות". לדבריו, "מימוש התשתיות האחודות מביא לכך שכל רכיבי המיחשוב בו, לא רק השרתים אלא גם מערכות ההפעלה, האיחסון והרישות, עובדים יחדיו, תחת תוכנת ניהול מרכזית, עם שיפור משמעותי ברמת השירות".

"החשמל הוא רכיב העלות היקר ביותר במרכזי המיחשוב ואבטחת מידע במיחשוב ענן היא הגורם המגביל הראשון", ציין שיחור. "אנחנו פה כדי לסייע לכם במסע הזה, לייצר תשתיות אחודות, המהוות בסיס לענן, לייצר סטנדרטיזציה".

העקרונות לבניית דטה סנטר מודרני
שיחור תיאר את העקרונות לבניית דטה סנטר מודרני: "וירטואליזציה של שרתים, רישות ואחסון – מדובר בבסיס לתשתיות גמישות, כך שהמוצרים יעבדו טוב יותר; שרידות – ה-IT הוא הביזנס, כי רוב הארגונים כיום מבוססי טכנולוגיה; ופתיחות – מוצרינו מפותחים בתפיסת פתיחות, כך שיוכלו לעבוד עם מוצרים אחרים. הענן שלנו לא תלוי בחומרה ספציפית". לדבריו, "השלבים הבאים במסע למיחשוב ענן ולדטה סנטר החדש הם תזמור, מודולריות ומיכון תהליכי ה-IT".

"יצרנו ארכיטקטורה המבוססת על ארבעה יסודות: תוכנת ניהול לדטה סנטר, תשתיות תקשורת אחודות של LAN ו-SAN; תוכנות לניהול החשמל בדטה סנטר, המביאה לחיסכון בצריכה של 30-40%; ומאגר משאבי מיחשוב וירטואליים, לטובת הקצאה גמישה שלהם", ציין.

הוא הוסיף, כי "ארגונים כבר ערכו סטנדרטיזציה, קונסולידציה ו-ויראטואליזציה, אבל הם עוד לא ביצעו מיכון והקצאה (Provisioning) בשירות עצמי, תוך קיצור משך ההקצאה. ארגונים בוחנים איך נכנסים למסע זה. היעד הסופי הוא ניהול כל הפעולות לאורך כל חיי ה-IT על גבי פלטפורמה אחת לצריכת שירותים בארגון, גם בענן פרטי וגם בציבורי".

ד"ר אמיר עציוני, מנהל קבוצת פריסייל וענן ב-HP ישראל. צילום: קובי קנטורלסיכום, אמר שיחור, כי "המסע לתשתיות אחודות מתחיל באימוץ תפישה פתוחה ולא קניינית, המבוססת על סטנדרטים ויכולת אוטומציה. בניית הענן בן הכלאיים צריכה להיות מושתתת על חופש בחירה, אי-תלות בחומרה ובתוכנת וירטואליזציה. תפישת התשתיות האחודות מהווה את היסוד להקמה של ענן בן כלאיים בארגון והיא הבסיס לתפישת הענן האחוד של HP. ארגונים בארץ ובעולם נמצאים במסע לעבר מימוש מודל הענן. זהו פתרון שלם ובשל, עם מנוע התזמור המכיל אינטגרציות מוכנות מראש למרבית רכיבי ה-IT הקיימים בשוק. מדובר בפתרון עקבי ואחוד, עם ארכיטקטורת מוצר אחת לכל סוגי אספקת השירותים וחווית צריכת שירותים אחודה לכל סוגי הענן".

"עולם ה-IT הפתוח משתנה"
ד"ר עציוני אמר, כי "עולם ה-IT הפתוח משתנה. בדטה סנטר יש איים, ערב רב של דברים שמקשים על מנהלי התשתיות והמנמ"רים לפעול ולנצל את התשתיות בצורה חכמה ויעילה".

לדבריו, "תפיסת התשתיות האחודות מאפשרת לקבל יותר חדשנות, להגיע לדברים אותם העסק באמת צריך. אנחנו, בפועל, מאחדים את התשתיות, את הרכיבים השונים, וככה מאפשרים לדטה סנטר לשרת את היישומים בצורה טובה ויעילה יותר".

הוא סיכם בציינו ש-"חלקים שונים בעולם ה-IT מתלכדים לתפיסה אחת, בה השלם הגדול מחלקיו. השלם הזה הוא היתרון אותו אנחנו מציעים ללקוחות הארגוניים אל מול האתגרים מולם ניצבים המנמ"רים והעסקים שלהם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים