תם המאבק של עובדי פלאפון: הנהלת החברה הכירה בוועד

לאחר ספירה משותפת של טופסי ההצטרפות להסתדרות הודיעו הנהלת פלאפון וההסתדרות כי קיים השליש הדרוש בחוק לצורך יציגות בחברה ● העובדים הפסיקו את העיצומים וחזרו הבוקר (ב') לעבודה ● ההכרה והפסקת המאבק של עובדי פלאפון התאפשרה לאחר שיתוף פעולה בין יושב ראש ההסתדרות, עופר עיני, לבעלים של בזק, שאול אלוביץ' ● הצדדים יקיימו משא ומתן להגעה להסכם קיבוצי

מעניין כמה עובדים יצטרפו לתוכנית. צילום: דני זודקביץ'

המאבק הגדול של עובדי פלאפון הסתיים: בפעם הראשונה בענף הסלולר בישראל הכירה החברה בהתארגנות העובדים בהסתדרות כוועד יציג. זאת, לאחר מאבק ארוך, שכלל שביתות והפגנות. כתוצאה מכך חזרו הבוקר (ב') עובדי פלאפון לעבודה מלאה.

הנהלת פלאפון וההסתדרות מסרו אמש על ההכרה בוועד. "מבדיקת הטפסים שנערכה בפלאפון עולה, כי קיים השליש הדרוש בחוק לצורך יציגות בחברה", נכתב בהודעה. "בהתאם לכך מודיעה פלאפון, כי היא מכירה בהסתדרות כארגון יציג בפלאפון. הצדדים ייכנסו למשא ומתן להסכם קיבוצי".

הפעילים בהתארגנות בירכו, כמובן, על ההחלטה והודיעו בדף הפייסבוק (Facebook) שלהם, כי "בשעה טובה, הוועד יציג". כמו כן, חברי הוועד החדש ערכו אמש ישיבה ראשונה – וחגיגית – בבית ההסתדרות.

גיל שרון, מנכ"ל פלאפון, אמר, כי "אני שמח שנוכל לחזור לעשייה עסקית במלוא המרץ ולהתמקד בהתמודדות עם התחרות החריפה בענף. אני משוכנע שנגיע להסכם שיאפשר לנו להתמודד עם האתגרים הקשים שלפנינו. כל עובדי פלאפון מאוחדים בגאוותם להיות חלק ממשפחת פלאפון ושואפים להצלחת החברה".

ההכרה בוועד באה לאחר ארבעה חודשים של מאבק שבמהלכם ניסתה הנהלת פלאפון למנוע את הקמתו ואת הצטרפות עובדי החברה להסתדרות. במסגרת המאבק ערכו העובדים הפגנות ונקטו עיצומים ואף השבתה מדורגת של מחלקות, בעוד שהנהלת פלאפון הגישה תביעה נגד ההסתדרות. בית הדין הארצי לעבודה החליט בפרשה, בפסיקה תקדימית, לאסור על ההנהלה לפעול בכל דרך שהיא נגד התאגדות העובדים.

נראה, כי תום הסכסוך התאפשר בעזרת הבעלים של בזק, שאול אלוביץ', שקיים שיחות עם יושב ראש ההסתדרות, עופר עיני. השניים הגיעו להסכמה לספור את הטפסים כדי להכיר בוועד, לסיים את המאבק ולהפסיק את הפגיעה בחברה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים