למרות המצב: מנכ"לי ה-IT מגלים אופטימיות זהירה לקראת 2013

מנהלי חברות גדולות בשוק העריכו ש-2013 תתאפיין בהמשך הצמיחה בשוק וכי שלושה תחומים יוסיפו להיות דומיננטיים גם במהלכה: יצירת חוויית לקוח אפקטיבית ומבודלת וההשפעות של עולמות הסייבר וה-BI ● במבט לאחור, הם אומרים, ב-2012 לא התרחש דבר משמעותי מעבר למה שנצפה

למרות המצב הכלכלי וההערכות ש-2013 הולכת להיות שנה קשה, המנכ"לים של האינטגרטוריות המקומיות מביעים בראיונות לאנשים ומחשבים אופטימיות זהירה.

בן פסטרנק, מנכ"ל קבוצת אמן, אמר ש-"ימי סוף השנה ידועים בשוק כימים של 'ריצה' לקראת סגירה מהירה של עסקות ותהליכים עסקיים אחרים. למרות זאת, יש דרכי התמודדות שארגונים רבים לא מיישמים. 2012 התאפיינה באי ודאות גדולה, מה שיצר חשש בקרב חלק מהארגונים שהמתינו בהקצאת תקציבים. במבט לאחור על השנה נראה שלא התרחש דבר משמעותי מעבר למה שנצפה. לכן השתחררו תקציבים ונסגרו עסקות בהיקף גדול מכפי שהיה צפוי. ייתכן שקבוצת אמן חווה זאת בגלל הגידול במערך העסקים והרכישות שביצענו ב-2012".

"המפתח ליתרון תחרותי בכלל ובסגירות של סוף השנה בפרט הוא עבודה מתודולוגית, מסודרת ורציפה, אך לא פחות חשוב מכך הקפדה על הגמישות התפעולית והמחשבתית שארגון גדול יכול לאמץ כחלק מדרך חיים", הוסיף.

בן פסטרנק, מנכ"ל קבוצת אמן. צילום: פלי הנמרפסטרנק ציין, כי "היערכות מראש בכל הרבעונים, ובפרט ברבעון השלישי, הופכת את הרבעון האחרון של השנה לתקופה שבה חלה הבשלה טבעית של עסקות ותהליכים. מרבעון לרבעון הופכים תהליכי העבודה אצלנו למסודרים יותר בהיבטים רבים, תוך שמירה על גמישות להתאמת הפתרון ללקוח".

"הדגש – הבאת ערך ללקוחות בעולמות התוכן"
גילי רון
, סמנכ"לית השיווק ושיתופי הפעולה של מטריקס, אמרה ש-"בשנה החולפת וגם בשנה שמתחילה לה עכשיו, הדגש היה ויהיה על הבאת ערך ללקוחות בעולמות התוכן הטכנולוגים והעסקיים גם יחד. הכוונה היא לערך מוסף בעל נראות, שיתרום להתייעלות אצל הלקוח או לחידוד היתרון התחרותי שלו. השאיפה הזאת מחייבת את הספקים להשקיע הרבה יותר, במיוחד בשנה בה הלקוחות מתמודדים עם קיצוצי תקציב, שינויים רציפים ואי ודאות, ולפתוח בפני הלקוחות אופני התקשרות גמישים ומגוונים. בשנה החולפת, עשרה לקוחות של מטריקס זכו במקומות הראשונים בתחרויות ה-WebiAwards, ה-Awards 2012 IT וה-MOBIAwards של אנשים ומחשבים".

להערכתה, שלושה עולמות תוכן השפיעו על השוק בצורה משמעותית ב-2012 וימשיכו, ככל הנראה, להשפיע עליו גם ב-2013: "אחד התחומים הללו הוא יצירת חוויית לקוח אפקטיבית ומבדלת באמצעות פרויקטים דיגיטליים חוצי ארגון, מבוססי אינטרנט, סלולר, טאבלט, ניהול קשרי לקוחות, מדיה חברתית, השילוב ביניהם והשילוב ביניהם למערכות הארגון. מטריקס רואה את עצמה כספקית שמציעה ללקוחות גשר בין עולם ה-IT לעולם העסקי".

גילי רון, סמנכ"לית השיווק ושיתופי הפעולה של מטריקס. צילום: קובי קנטורהתחום השני, לדבריה, הוא "עולם הסייבר, שהוכיח השנה שארגונים נדרשים להיערכות שונה מעולם אבטחת המידע הקלאסי ושנדרשת בתחום פעילות פרו-אקטיבית. על רקע זה, הקמנו מרכז התמחות סייבר שנשען על ידע וניסיון רב שצברנו בשוק הביטחוני והמודיעיני ורכשנו את 2BSecure".

"גם ה-BI ימשיך להשפיע ב-2013 על השוק", הוסיפה. "בעידן ה-Big Data, ה-BI מציב אתגרים חדשים לארגונים. אני מאמינה שגם בשנה הנכנסת הטיפול והשימוש היעיל במידע יהיה נדבך מרכזי בפעילות הארגונים".

היא סיכמה באמרה, כי "אי הוודאות הכלכלית ב-2013 תציב בפני השוק כולו אתגרים רבים. לכן, לקוחות יעדיפו להתקשר עם ספקיות שירותים גדולות ויציבות, בעלות דירוג גבוה, שתוכלנה לספק להם מודלים עסקיים כלכליים וא'גיליים".

"הצמיחה תימשך גם ב-2013"
שי אוזון
, מנכ"ל קבוצת One1, ציין כי "שוק ה-IT בישראל הולך ומשתכלל משנה לשנה. הלקוחות מבקשים מאיתנו, הספקים, ערך מוסף עבור כל שירות שאנחנו מספקים. המדידה היא לפי תפוקות וישרוד מי שיידע להעניק ללקוח יתרון תחרותי וגמישות מרבית בעסקיו".

שי אוזון, מנכ"ל קבוצת One1לדבריו, "מגמת הצמיחה שחווינו ב-2012 תמשיך גם ב-2013. הדרך להגדיל נתח שוק ולייצר נאמנות לקוח תהיה בלספק לו ידע ארגוני. כשהלקוח קונה שירות הוא לא קונה ידע ספציפי של אדם בודד אלא מכלול של מתודולוגיות עבודה, ידע ארגוני נרחב, תפוקות ושילוב יכולות. הלקוח דורש כיום מספק ה-IT שלו רוחב פס, דהיינו – שילוב יכולות ביצוע פרויקטים, אספקת שירותים מנוהלים ואינטגרציה בין מערכות. לשם כיוונו את כל פעילותנו וזו הייתה גם אסטרטגיית הרכישות שלנו בשנים האחרונות. כיוון ששוק ה-IT הולך לכיוון הזה אני צופה את המשך הצמיחה עליה דיברתי. עם זאת, בפעילויות או בחברות המבוססות על השכרת שירותי כוח אדם אני מעריך שתימשך ההיחלשות גם השנה".

"מחלקות ה-IT חייבות להפוך מגורם פונקציונלי עם תפקיד מוגדר לגורם שמשפר את יכולתה של החברה לעשות יותר עבורה ועבור הלקוחות שלה", אמר אוזון. "ה-IT יכול להיות אחד הגורמים שמייצרים בידול תחרותי בשוק בו פועל הלקוח. אצל לקוחות רבים מרגישים בשינוי גישה – הם הופכים להיות יעילים יותר ומפנים מקום לחברות שירותים מתמחות".

"2012 הייתה רוויית שינויים ואתגרים"
אפי קוטק, נשיא נס ישראל, אמר כי "2012 הייתה שנה רוויית שינויים ואתגרים עסקיים וניהוליים לא פשוטים למשק הישראלי. למרות אינטנסיביות האירועים והשינויים חווינו בנס שנה של הצלחות לא מעטות, שמחזקות את מעמדנו כמובילים בפתרונות מיקור-החוץ בשוק המקומי, עם חוזים חדשים וחידוש של חוזים ותיקים. אנחנו נכנסים לתחומי עניין חדשים ופתרונות בנושאים טכנולוגיים מתקדמים, כגון Big Data, פתרונות מבוססי חוויית משתמש וענן".

אפי קוטק, נשיא נס ישראלהוא הוסיף, כי "ב-2013 תשיק נס שתי פעילויות בעלות ערך לאומי ועסקי עצום למשק ולה עצמה. הראשונה נובעת מזכייתנו בהקמת והפעלת המסלקה הפנסיונית. המסלקה תאפשר ייעול של תהליכי עבודה, הקלה על שיווק וייעוץ פנסיוני ובעיקר נגישות ושקיפות מלאה לאזרחי המדינה באשר למידע עדכני ומדויק אודות חסכונותיהם הפנסיוניים. השנייה היא הקמת מרכז הפיתוח בבאר שבע. המרכז, שמוקם בימים אלה בפארק ההיי-טק החדש בעיר, הוא העשירי מבין מרכזי הפיתוח של נס טכנולוגיות בעולם, והוא יממש ויחזק את החזון של פיתוח הנגב. המרכז נסמך על מתודולוגיות מוכחות של פיתוח תוכנה עבור עשרות לקוחות נס בארץ ובעולם. זו הפעם הראשונה בה מוקם בישראל מרכז פיתוח זמין ונגיש יותר עבור חברות ישראליות".

"גידול בהשקעות ב-IT להקטנת עלויות תפעול"
לדברי אריה רימיני, מנכ"ל טלדור, "המאפיין הבולט בשוק ה-IT הישראלי ב-2012, וזה שלבטח ימשיך ויהווה את הסמן המרכזי בתחרות בענף גם ב-2013, הוא גידול בהשקעות ב-IT כאמצעי של החברות להקטנת עלויות תפעול ולשיפור השירות ללקוח. הצורך הדוחק בהתייעלות מחייב את חברות האינטגרציה הגדולות במתן מענה כולל, שמורכב מאספקת פתרונות תשתיות מיחשוב מתקדמות, פתרונות לשירות עצמי ופתרונות תוכנה תומכים. בענף הפיננסים, שהחל תהליך שכזה במהלך 2012, יש ביקושים ברורים לפתרונות ערוצים ישירים ושירות עצמי. אנחנו מאמינים שפתרונות IT שעונים על צרכי התייעלות החברות יהיו צו השעה גם ב-2013 ושמגמה זו טומנת בחובה פוטנציאל עסקי רב לענף ה-IT בכלל ולטלדור בפרט".

אריה רימיני, מנכ"ל טלדור"2012 הייתה שנת צמיחה עבור טלדור", הוסיף רימיני. "מלבד גידול אורגני יציב בהכנסות החברה ביצענו במהלכה שתי רכישות אסטרטגיות, שהפכו אותה לשנה מכוננת מבחינת החברה: בעולם התשתיות רכשנו את גלאסהאוס (Glasshouse) ישראל ובעולם ה-Big Data – את טריבייס (3BASE). הרכישות ממצבות אותנו כגוף עם היצע הפתרונות הרחב ביותר וכאינטגרטור מוביל של פרויקטי ICT מקצה לקצה שניתנים מבית אחד". כמו כן, רימיני ציין שטלדור זכתה במכרז התיקשוב האסטרטגי של מרכז ההדרכה של משטרת ישראל – פרויקט בהיקף ענק למשך 22 שנים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים