דוד פורשר, ממשל זמין: "נרחיב את שירותנו לעולם הנייד"

"מדי בוקר אנו חושבים על האזרח ועל מה אנו יכולים לעשות שיהיה טוב לאזרחים. הצרכנים שלנו הם אזרחי המדינה", אמר פורשר - מנהל מערך יישומים ומוצרים בממשל זמין ● ליעד דורבן, המרכז האוניברסיטאי אריאל בשומרון: "מהפכת העולם הנייד דרמטית עוד יותר, בשל קצב האימוץ המהיר של מכשירים ניידים"

"ממשל זמין ירחיב את היקף השירותים שלו ואת הנגישות למידע בכך שהוא ייכנס לעולם המיחשוב הנייד", אמר דוד פורשר – מנהל מערך יישומים ומוצרים, ממשל זמין.

פורשר אמר את הדברים בכנס Mobility 2012, שהתקיים בשבוע שעבר במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה, בהפקת קבוצת אנשים ומחשבים ובהשתתפות מאות מקצועני IT מהתחום. מנחה הכנס היה יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

לדברי פורשר, "אנו מפתחים מערכות תוכנה רוחביות עבור משרדי הממשלה. זאת, על מנת להנגיש את השירותים הממשלתיים לאזרחים. מדי בוקר אנו חושבים על האזרח ועל מה אנו יכולים לעשות שיהיה טוב לאזרחים. הצרכנים שלנו הם אזרחי המדינה".

הוא ציטט מחקרים המצביעים על כך שצפוי המשך בגידול במכירת מחשבים ניידים, לעומת קיטון מקביל במכירת מחשבים נייחים. "צריכת הנתונים ברשת בתחנות הקצה הולכת ומשתנה – ונעשית יותר ויותר באמצעות רכיבים ניידים". הוא ציטט נתונים מהלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, לפיהם גם בישראל יש גידול בהיקף פלטפורמות ניידות, "בין שלל האתגרים, ארגונים רואים בעולם הנייד הזדמנות להגדלת מספר הלקוחות והיקף המכירות".

הממשלה, אמר, "נתפסת כגוף שמרני ורוצה להיראות מודרנית ועכשווית. הכניסה לעולם המובייל תסייע לה בכך. מדיניות ממשל פתוח באה מהמקום האומר כי תפקידה של ממשלה להנגיש את המידע לכל אחד, בכל מקום שהוא נמצא. המידע זה הוא של האזרחים, ותפקידנו להביא אותו לידיעת הציבור. ממשל פתוח מקרב את  הפריפריה למרכז".

בתוך שנתיים, הבטיח פורשר, "ממשל זמין יהיה גם בעולם הנייד. אנו רוצים  לקחת את המידע ולהתאים אותו לעולם זה עם המסכים והממשקים הרלוונטיים. השירות צריך להיות נגיש לכולם. נפתח תשתית אפליקטיבית שתתאים לכל המערכות באמצעות HTML5, נגדיר מערך של נהלים ומדריכים. כך, כל יחידה ממשלתית תגזור לעצמה את מה שטוב לה. נעשה פיתוחים משותפים, כדי למנוע מצב שיהיו איים של מידע, אם כל אחד יפתח בעצמו. כוח האדם הקיים יוסב בצורה מסודרת לשפה החדשה. נספק כלים מוכנים של חבילת מובייל לכל משרדי הממשלה".

ליעד דורבן - ראש התכנית לעיצוב ובניית אפליקציות, המרכז האוניברסיטאי אריאל בשומרון. צילום: קובי קנטורליעד דורבן – ראש התכנית לעיצוב ובניית אפליקציות, המרכז האוניברסיטאי אריאל בשומרון, אמר כי "ה-iPhone הראשון היה רק טלפון. כיום, ה-iPhone  הוא הראשון ששחרר וישחרר אותנו מהמחשב".

ביולי 2008, אמר דורבן, "אפל (Apple) הציגה את חנות היישומים שלה, AppStore, עליה כל אחד יכול לבנות את מה שהוא רוצה. החנות היוותה משום מהפכה, כי מאז נעשים דברים חדשים בדרכים שלא חלמנו עליהן קודם. באפריל 2010 בא ה-iPad ששינה את הדרך בה אנו מתקשרים עם מחשבים, באמצעות מסך מגע".

לדבריו, "המהפכה נעשית בקצב מהיר. היום העולם השתנה לגמרי. הידע  שאני צריך הוא רחב ביותר. מהפכת העולם הנייד דרמטית עוד יותר, בשל קצב האימוץ המהיר של מכשירים ניידים. בתוך שנים ספורות יהיו בעולם 10 מיליארד טלפונים חכמים. כבר כיום מוכרים יותר טלפונים סלולריים ממחשבים אישיים". הוא סיים באומרו, כי "אנחנו עושים עם הטלפונים היום הרבה יותר ממה שעשינו בעבר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים