מלם-תים תטמיע ותתחזק מערכת השמה בשירות התעסוקה בפרויקט בהיקף מיליוני שקלים

המערכת פותחה בסביבת מיקרוסופט, וכחלק מהפרויקט יוטמע גם הפורטל הארגוני SharePoint של הענקית מרדמונד ● זה יהווה תשתית לכל עובדי הארגון ויספק שירותי ניהול ושיתוף מסמכים, משימות, דואר אלקטרוני ופקסים ממוחשבים, כדי לשפר את זרימת המידע וקבלת ההחלטות בארגון ● עוד תכלול המערכת מנוע חיפוש והתאמה בין נתוני הפונים

מחקר נוסף מעיד על החשיבות בשיתוף הפעולה בין המנמ"רים ליתר המנהלים בארגון, ובמיוחד למנכ"לים. צילום אילוסטרציה: אימג'בנק

מלם מערכות מקבוצת מלם-תים פיתחה מערכת מידע פנים-ארגונית תפעולית עבור שירות התעסוקה, לטובת ייעול תהליכי ההשמה וההתאמה של משרות לפונים אליה. הפרויקט החל לפני שנה והטמעת המערכת, שתימשך שלושה חודשים, תחל בעוד ימים אחדים. הוא כולל פיתוח, הטמעה ותחזוקה למשך חמש שנים במיקור-חוץ והיקפו עומד על מיליוני שקלים.

בסופה של ההטמעה תשרת המערכת את 600 עובדי שירות התעסוקה הפרוסים ב-70 לשכות ברחבי הארץ.

המערכת תחליף מערכת ישנה, מבוססת יבמ (IBM). היא פותחה בסביבת מיקרוסופט (Microsoft), וכחלק מהפרויקט יוטמע גם הפורטל הארגוני SharePoint של הענקית מרדמונד, לשימוש פנימי של עובדי השירות. הפורטל יהווה תשתית משותפת לכל עובדי הארגון ויספק שירותי ניהול ושיתוף של מסמכים, ניהול משימות וכן משלוח, קבלה ושמירה של דואר אלקטרוני ופקסים ממוחשבים. כך צפויות זרימת המידע בארגון והיכולת להפקת מידע ניהולי לתמיכה בקבלת החלטות להיות משופרות.

עוד תכלול המערכת מנוע חיפוש והתאמה בין נתוני הפונים, של burningglass, שעבר גיור לעברית. המנוע מנתח את קורות החיים של הפונים לשירות, המשרות שניתן להציע להם, המיומנויות הספציפיות, ההשכלה וההסמכות שלהם, וממטב את התאמתם לתפקידים.

עוד פותחו למערכת החדשה ממשקים לאתר האינטרנט של השירות ולמערכות מחוץ לארגון, דוגמת המוסד לביטוח לאומי ומשרד הפנים.

ההטמעה שכאמור, תחל בעוד ימים אחדים, תיעשה לאחר פיילוט שנערך בלשכת התעסוקה ברחובות. במהלך השנה האחרונה עסקו כמה צוותים של שירות התעסוקה, יחד עם צוותי הפיתוח של מלם-תים, באפיון, בפיתוח ובבדיקות של המערכת, בהתאם לתוכנית עבודה שנבנתה על ידי שני הגופים. מדי רבעון הותקנה גרסה של המערכת בלשכת הפיילוט ברחובות ונבחנה על ידי אנשי השירות.

ליבת המערכת שפותחה היא מערכת ההשמה, הכוללת תהליכים לטיפול בדורשי עבודה, במעסיקים והזמנות ובפעילויות תומכות השמה. המערכת כוללת גם מערך שאילתות ודו"חות, למעקב ובקרה ולתחקור בסיס הנתונים.

בראיון לאנשים ומחשבים אמר דרור ורד, מנמ"ר שירות התעסוקה, כי "המערכת תומכת בכל תהליכי עבודה בארגון, מטפלת בדורשי עבודה, מעסיקים והזמנות, ומסייעת לעובדי השירות ולדורשי העבודה למצוא עבודה באופן מהיר ויעיל יותר".

לדבריו, "המערכת החדשה תספק כלי מתקדם למציאת התאמות בין מחפשי העבודה והמשרות הפנויות. נשפר את תהליכי התמיכה בהשמה, תהליכים בהם אנו מעצימים את המחפשים על ידי קורסים, הכשרות והשתלמויות".

בועז הירש, מנכ"ל שירות התעסוקה, אמר ש-"מערכת ה-IT החדשה תשנה את מפת ותפיסת ההשמה בישראל. עם הפעלתה היא תיתן ערך מוסף לתחום התעסוקה ולא רק לשירות. תיבנה מערכת לאומית להשמה, שבה יתקיים מפגש בין דורשי העבודה והמבקשים לשדרג את עבודתם, כלל האופציות התעסוקתיות והמעסיקים במשק. המערכת החדשה תכלול מאגר מקצועות חדש, מנגנוני חיפוש מתקדמים וכלים חדשניים לביצוע התאמות, תוך התחשבות בהשכלתו, במקצועו ובניסיונו של דורש העבודה, ובהתאמה לצרכי המעסיק".

הירש הוסיף, כי "השינוי המתרחש בשירות התעסוקה בא לידי ביטוי גם בקליטת מערכת ה-IT. השינוי מתבצע לא רק ברמה התפעולית היום יומית, אלא גם בהכנסת טכנולוגיות חדשות שיאפשרו לנו לתת תשובה טובה יותר לדורשי העבודה בישראל. זהו מהלך מורכב ולא פשוט. עם גמר ההטמעה, עובדי השירות לא יבינו איך עבדו לפני כן ודורשי העבודה ייהנו משירותי השמה טובים יותר".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. Ok Goldtec

    עדיף שישקיעו את הכסף בעוד עובדים לשרות! העובדים שם הם חסרי מוטיבציה שום מערכת ארגונית חדשה לא תעזור להם! יש להם נציג שהולך לקורסים ללמוד איך לכבות ולהדליק מחשב

אירועים קרובים