באינסטגרם מבהירים: לא נמכור את תמונות המשתמשים

מנכ"ל שירות התמונות הפופולרי, קווין סיסטרום, כתב בבלוג לאחר 24 שעות של שתיקה מצד החברה, כי "מאז שביצענו את השינויים הובהר לנו היטב שמשתמשים רבים חשים בלבול ותוהים מה משמעותם של השינויים" – וציין כי החברה עובדת על "נוסח מעודכן" ● נוסח תנאי השימוש, לפיו משתמשים שימחקו את החשבון עדיין מעניקים לפייסבוק זכות תמידית למכור את התמונות ואינם יכולים לבטל אותה - ישונה

אינסטגרם (Instagram) התנצלה אמש (ג') בפני המשתמשים על "הנוסח המטעה" של תנאי השימוש, שעורר בקרב המשתמשים את החשש שתמונותיהם יימכרו או ישמשו בפרסומות. בהודעה שפרסם בבלוג, הבטיח קווין סיסטרום, מנכ"ל אינסטגרם, כי בחברה שוקדים על "נוסח מעודכן", והוסיף כי "מאז שביצענו את השינויים הובהר לנו היטב שמשתמשים רבים חשים בלבול ותוהים מה משמעותם של השינויים".

תנאי השימוש בשירות התמונות הפופולרי שפורסמו אתמול עוררו מחאה חסרת תקדים של המשתמשים, וגרמו לשירותים מתחרים להציג את עצמם כמי שמעניקים הגנה טובה יותר למשתמשים. זאת, שלושה חודשים לאחר שפייסבוק (Facebook) רכשה את השירות לשיתוף תמונות שמונה למעלה ממאה מיליון משתמשים, גם מתוך שאיפה להגדיל את ההכנסות של הרשת החברתית.

אף שירות אחר לשיתוף תמונות לא הציג מדיניות כה גורפת כפי שעלה מתנאי השימוש. מנוסח זה עלה, כי לפייסבוק זכות מתמשכת למכור לחברות רישיונות לשימוש בתמונות של משתמשי השירות, גם למטרות פרסום – מהלך שעשוי היה להפוך את אינסטגרם לסוכנות הגדולה בעולם שמציעה תמונות למפרסמים. אתר נופש בהוואי, למשל, יכול היה לרשום המחאה לטובת אינסטגרם ולהשתמש לצרכיו בתמונות שצילמו הנופשים במקום.

באינסטגרם הודיעו שהנוסח שלהם, לפיו משתמשים שיעלו תמונות לאחר 16 בינואר 2013 ולאחר מכן ימחקו את החשבון עדיין מעניקים לפייסבוק זכות תמידית למכור את התמונות ואינם יכולים לבטל אותה – ישונה. זאת, למרות שאין סעיף ברור שקובע שעם מחיקת החשבון פג תוקף הזכויות של פייסבוק על התמונות – על פי קורט אופסהל, פרקליט בכיר מארגון Electronic Frontier Foundation.

עוד פירט המנכ"ל סיסטרום, כי באינסטגרם לא מבקשים לעצמם את הבעלות על התמונות של המשתמשים, וכי המשתמשים יכולים להגדיר את התמונות כפרטיות כך שהן לא יוצגו לציבור גם על פי התנאים החדשים. יצוין, כי הודעה זו פורסמה לאחר 24 שעות של שתיקה, שבהן לא זכו המשתמשים למענה על התהיות שהועלו ביחס לתנאי השימוש החדשים.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים