המדיניות החדשה של אינסטגרם: יש לנו זכות תמידית למכור תמונות שהועלו לאתר

בשינוי המדיניות הראשון שעושה אינסטגרם מאז נרכשה על ידי פייסבוק קובעת החברה שיש לה זכויות תמידיות למכור תמונות של משתמשים מבלי לשלם או להודיע להם ● בכלל זה, אינסטגרם תאפשר לחברות וארגונים להשתמש בתמונות לצרכים שונים, כולל פרסום ● השינוי ייכנס לתוקף ב-16 בינואר ויחול גם על משתמשים שימחקו את החשבונות שלהם לאחר תאריך זה

אינסטגרם (Instagram) הודיעה אתמול (ב') על שינוי מדיניות דרמטי: החברה הודיעה על מדיניות קניין רוחני חדשה שתקנה לה זכויות תמידיות למכור תמונות של משתמשים ללא תשלום, ואף בלי להודיע על כך. המדיניות החדשה תיכנס לתקפה ב-16 בינואר הקרוב, שלושה חודשים לאחר שהושלמה עסקת הרכישה שלה על ידי פייסבוק (Facebook).

לטענת החברה, יש לה זכויות תמידיות להחזיק תחת רישיון תמונות שפורסמו באתר ולאפשר שימוש בהן על ידי חברות וארגונים, כולל לצרכי פרסום – מה שיהפוך את אינסטגרם לסוכנות התמונות הגדולה בעולם.

עוד ציינה החברה, כי משתמשים שלא ימחקו את חשבונותיהם לפני מועד השינוי לא יוכלו להחריג את עצמם ממנו. גולשים שיעלו לאתר תמונות לאחר ה-16 בינואר וימחקו החל ממועד זה את חשבונותיהם מעניקים לפייסבוק-אינסטגרם את הזכויות על התמונות שהועלו לאחר התאריך לשימוש תמידי.

המשמעות של המדיניות החדשה היא שאתר כלשהו בעולם יוכל לשלם לפייסבוק כדי להשתמש בתמונה שצולמה בו על ידי מבקר אקראי בפרסומות שלו, באתר שלו, בברושורים שלו וכדומה, מבלי לשלם על כך למשתמש האינסטגרם שצילם אותה. לשון ההודעה של אינסטגרם אינה מוציאה מן הכלל תמונות של אנשים, ובכלל זה ילדים, מה שמעורר שאלות באשר להפרת חוקי פרטיות.

תוספת מוזרה למדיניות החדשה של אינסטגרם אף דואגת להסרת אחריותה של החברה במקרה של תביעות ייצוגיות אם היא תשתמש בתמונות פרטיות ותהפוך אותן לציבוריות: "אינסטגרם לא תהיה אחראית לכל שימוש או חשיפה של כל תוכן שתספקו", כתבה החברה. כמו כן, היא הודיעה, כי "איננו חייבים תמיד להודיע על שירותים בתשלום, על תכני חסות או תכנים מסחריים ככאלה".

פייסבוק לא הגיבה עד כה לדברים.

לעומת אינסטגרם, המדיניות של גוגל (Google) בתחום לא מאפשרת לה למכור תמונות שהועלו בפיקסה (Picasa) או בגוגל פלוס (+Google). המדיניות של יאהו! (!Yahoo) לגבי שירות שיתוף התמונות שלה – פליקר (Flickr) – דומה לזו של גוגל וקובעת שהחברה יכולה להשתמש בתמונות רק למטרה שלשמה הועלה התוכן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים