אלכס אלטברגין, מגלקום: "המתודולוגיה והתכנון – השלבים החשובים ביותר בהקמה של דטה סנטר"

"נדרש לעשות סדר בעולם הדטה סנטרים, באמצעות ביצוע פרויקטים על ידי אינטגרטורים בעלי כלים מקצועיים וכוח אדם מקצועי", אמר אלטברגין, מנהל תחום DC בחברה ● לדבריו, "בדרך זו מושגת יעילות תפעולית וקיצור לוחות זמנים של עד 50%" ● "האינטגרטור לוקח אחריות כוללת בהקמת הפרויקט ותפעולו, וכך דברים לא נופלים בין הכיסאות", הוסיף

"המתודולוגיה והתכנון הם השלבים החשובים ביותר בעת הקמה של דטה סנטר חדש", כך אמר אלכס אלטברגין, מנהל תחום DC במגלקום.

אלטברגין דיבר ברב שיח שנערך לקראת כנס Data Centers Summit 2012, שיתקיים ביום ב', 3 בדצמבר, במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה, בהפקת אנשים ומחשבים. רב השיח התקיים בבית אנשים ומחשבים והנחה אותו אבנר פרנק, חבר מערכת הקבוצה.

"נדרש לעשות סדר בעולם הדטה סנטרים", אמר אלטברגין. "צריך לעשות זאת באמצעות ביצוע הפרויקטים על ידי אינטגרטורים בעלי כלים מקצועיים וכוח אדם מקצועי. בדרך זו מושגת יעילות תפעולית וקיצור לוחות זמנים של עד 50%. האינטגרטור לוקח אחריות כוללת בהקמת הפרויקט ותפעולו, וכך דברים לא נופלים בין הכיסאות".

לדבריו, מערך התשתית והמערכות האלקטרו-מכניות של דטה סנטר ארגוני נדרש לטיפול בארבעה היבטים: מה בונים, שלבים בהקמת הפרויקט, מי הגורם המתאים והרצף התפעולי. "הדטה סנטר הוא מקום קטן יחסית ויש בו ריכוז של מערכות IT, תקשורת ואחרות", אמר. אלטברגין ציין היבטים שונים שנדרש להתייחס אליהם לפני שמתייחסים למערכי התקשורת והמיחשוב, בהם בינוי, ריהוט, מערכות גילוי וכיבוי אש, מערכות ניטור הקירור בדטה סנטר ובקרה. לדבריו, השלבים בהכנת הפרויקט כוללים הכנת תוכנית, איתור מקום, תכנון מפורט, ביצוע, תיעוד ושירות.

רוני עוזרי, המנכ"ל ואחד הבעלים של תריטק תשתיותהוא הוסיף שמגלקום היא חברה בת של טלרד, שפועלת בתחום הדטה סנטרים מאז 1983 וביצעה הקמות של יותר מ-150 חדרי מחשב בארץ ובעולם.

תריטק תשתיות ו-Green IT
רוני עוזרי
, המנכ"ל ואחד הבעלים של תריטק תשתיות, ציין שהחברה היא אינטגרטור של תשתיות פיזיות לחדרי מיחשוב ומרכזי בקרה. "אנחנו מתמחים בתכנון ובהקמת תשתיות פיזיות ובשילובן במרכזים עתירי טכנולוגיה כגון חדרי מחשב, מוקדים, מרכזי בקרה ושליטה, חדרי ועידה עם ציוד מולטימדיה וחדרי מחשב ניידים", אמר. "בגישה אינטגרטיבית, אנחנו מספקים ללקוחות תשתית פיזית אמינה, שמאפשרת להם להתמודד עם המורכבות ההולכת וגוברת של הטכנולוגיה המודרנית".

לדברי עוזרי, "יש לנו מחויבות עמוקה ל-Green IT ולשמירה על איכות הסביבה. אנחנו שמים דגש על בניית תשתיות שעושות שימוש יעיל באנרגיה. כמו כן, תכנון חכם ושימוש בשיטות מתקדמות לאספקת כוח ולבקרת סביבה מאפשרים לנו להגדיל באופן משמעותי את יעילות ניצול האנרגיה (PUE) בסביבות בעלות דחיסות אנרגטית בינונית וגבוהה, וכך להפחית במידה ניכרת את הוצאות התפעול השוטף של לקוחותינו".

"סדר בספגטי שבחדר המחשב"
ד"ר ארז בן ישי, סמנכ"ל הטכנולוגיות של RiT, אמר שתחום ה-DCIM – ניהול תשתיות בדטה סנטר – מצוי בתחילת דרכו ושמדובר בשוק שהולך ומתפתח.

ד"ר ארז בן ישי, סמנכ"ל הטכנולוגיות של RiTהוא תיאר את החברה בה הוא מועסק ככזו שמספקת פתרונות לניהול תשתיות תקשורת ועוסקת בפיתוח, ייצור, שיווק ומכירה לארגוני אנטרפרייז של מערכות ניהול כבילה חכמות ומערכות Wireless במרכזי נתונים וחדרי מיחשוב.

ד"ר בן ישי ציין שהחברה הוקמה על ידי האחים זוהר ויהודה זיסאפל ב-1989 והייתה חלק מקבוצת בינת עד 2008, אז נרכשה על ידי תאגיד רוסי. לחברה, אמר, יש מוצר IIM (ר"ת Intelligent Infrastructure Management) לניהול חכם ולניתוח תשתיות ה-IT. "כבר מ-1995 אני אומר שאנחנו מסוגלים לעשות סדר בספגטי שבחדר המחשב ולנהל אותו בצורה יעילה", הוסיף בן ישי.

מתעניינים בדטה סנטרים? הירשמו לכנס Data Centers Summit 2012 של אנשים ומחשבים

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים