יבמ הרחיבה את אסטרטגיית IOD

ענקית המיחשוב הודיעה על השקת יישומים אנליטיים ייעודיים למגוון תחומי תעשייה ● חבילות התוכנה והשירותים החדשים, מסרה יבמ, מאפשרים להפיק תובנות עסקיות חדשות ממידע הנאסף במהלך העבודה השוטפת

08/06/2009 17:24

יבמ מרחיבה את סל מוצרי התוכנה שלה, עם הצגת שורת כלים חדשים האמורים לסייע בקבלת החלטות מהירות וחכמות יותר. בכנס IOD (ר"ת Information On Demand, "מידע לפי דרישה") לאזור EMEA שנערך בברלין, גרמניה, הציגה יבמ חידושים והרחבות לאסטרטגיית המידע על פי דרישה שלה, בדמות חבילות תוכנה ושירותים המאפשרים להפיק תובנות עסקיות חדשות ממידע הנאסף במהלך העבודה השוטפת. על מנת לתמוך במאמץ הכולל הזה, מציעה יבמ שורת מסגרות ניתוח אנליטי לתחומי תעשיה שונים, ובכלל זה ביצועים פיננסיים, ניהול הון אנושי וניהול לקוחות. יבמ הודיעה גם שתוסיף, תכשיר ותגייס גם אנשי מקצוע שיעבדו בשיתוף פעולה הדוק עם לקוחות החברה במסגרת פרוייקטים מתקדמים.

סל ההצעות החדשות של יבמ כולל יישומים אנליטיים ייעודיים למגוון תחומי תעשייה. היישומים האלה מאפשרים לתכנן, לנתח ולנהל ביצועים בזמן אמת, ככל שכמויות גדולות של מידע מוזנות ונאספות ממגוון רחב של מקורות שונים. היישומים הייעודיים של יבמ לניתוח ביצועים פיננסיים מסוגלים לאסוף ולאחד מידע ממקורות שונים של מידע פיננסי לרבות דוחות כלליים, חשבונות לתשלום, חובות לגבייה ומערכות מלאי – ולאחד אותם אל פורמט דיווח סטנדרטי אחד, תוך ציוד המנהלים בתובנות חדשות לגבי תחומי ניתוח מרכזיים דוגמת תכנון וניהול ביצועיים, סיכוני גבייה, ניהול תזרים מזומנים ופעילות חשבוניות. כך, למשל, יכול מנהל כספים בחברה המייצרת כלי עבודה וציוד להשתמש בתוכנה על מנת לקבל תמונת הבזק יומית של חובות לגבייה בגין מוצרים שונים המסופקים על ידי חטיבות שונות, ולבחון את ביצועי החברה בפועל תוך השוואתם לתוכניות המקוריות.

חברות בכל העולם פונות ליבמ על מנת להסתייע בשירותיה כדי להפיק יותר מעושר הנתונים הזמינים כבר ברחבי הארגון. כך, למשל, עושה חברת השילוח DHL שימוש בכלים האנליטיים במסגרת הניהול השוטף של עסקיה. DHL מנתחת 30 מיליון רשומות לקוחות בתוך שניות בודדות, במקום שעות ארוכות שנדרשו לה בעבר לצורך זה.

חברת שירותי הרפואה MedAssets משתמשת בכלי הניתוח העסקי לתכנון פיננסי ולמדידת הביצועים הכוללים בעסקיה. מנהלי MedAssets מסוגלים לקבל החלטות מהירות, על בסיס מידע מקיף, הנשען  על מערכת דיווח אוטמטית גמישה ותהליך חיזוי חדש המאפשר לשפר את דיוק התחזיות ולשלבן במהירות עם נתוני הביצועים בפועל. לדברי סוזן דין, מנהל בינה עסקית ב-MedAssets, "הכלים האנליטיים של יבמ מאפשרים לנו ליזום במקום להגיב. גישה חדשה לחיזוי ביצועים מאפשרת לנו להגיע מהר יותר למידע פיננסי, ולספק דיווח פיננסי גמיש וניתוחים למשתמשים השונים".

סדר היום למידע צובר מומנטום

החידושים אותם הציגה יבמ נשענים על המאמץ המתמשך של החברה בסיוע ללקוחותיה בבניית סדר יום למידע, שיאפשר להם לפתח אסטרטגיית מידע המתמקדת בעשייה העסקית, תוך שימוש במידע כנכס אסטרטגי. מאז הושק מיזם סדר היום למידע של יבמ, לפני פחות משמונה חודשים, התקשרה כבר יבמ עם יותר מ-400 לקוחות להם היא מסייעת בהצבת המידע במוקד התהליכים העסקיים שלהם. במקביל, קיימה כבר יבמ יותר מ-350 סדנאות למנהלים המתמקדות בתחומי תעשייה מוגדרים.

המודלים החדשים של יבמ תעשייה השירותים הפיננסיים מסייעים לארגונים הפועלים בתחום הזה להשתמש בניסיון המעמיק ובשיטות המוכחות המיושמות על ידי יבמ, על מנת לעמוד בדרישות חקיקה ותקינה החלות על המוסדות האלה. המודלים החדשים תומכים בחקיקה חדשה של רשויות הבורסה, ותקני

חבילת InfoSphere לאנליזה קלינית לספקי שירותי בריאות משלבת מידע ממגוון רחב של מקורות על מנת לסייע בשיפור איכות השירות ויעילות הטיפול בחולים. השילוב בין מידע קליני, מידע תפעולי ומערכות פיננסיות, לרבות מערכות חשבונות וחיוב, מערכות מעבדות, בתי מרקחת ורשומות רפואיות אלקטרוניות, מאפשר לאסוף כמויות גדולות של מידע אודות חולים המגיע ומצטבר במקורות שונים – על מנת ליצור תובנות חדשות לגבי שיטות הטיפול היעילות ביותר. כך, למשל, יכולה המערכת לפעול ברמת בית החולים על מנת לזהות את שיטות הטיפול היעילות ביותר בעבודה עם קבוצות חולים בעלי תסמינים דומים, צירופי תרופות או מגוון גישות ריפוי.

חבילות האנליזה לתחום מדעי החיים, שירותים פיננסיים ומגזר ממשלתי, מסייעים לנטר ולנתח קשרים מורכבים בין משתנים ונתונים שונים, כדי לספק חיזוי טוב יותר של שינויים, ויכולות סטטיסטיות משופרות בסביבת SPSS, שתשולב אל תוך גרסאות חדשות של תוכנת הבינה העסקית של קוגנוס וכלי ניהול הביצועים שלה. כך, אפשר יהיה להפיק תובנה מעמיקה יותר של ביצועים עסקיים באמצעות זיהוי מוקדם של מגמות ותופעות חריגות במוצרים, תוכניות, שירותים ותהליכים.

לדברי אמבוג' גויאל, מנכ"ל קבוצת כלי ניהול המידע בחטיבת התוכנה של יבמ, "אחד הנושאים החשובים ביותר הניצבים כיום בפני ארגונים הוא הבזבוז, אי הדיוק והכמויות של הזדמנויות מוחמצות עקב עומס מידע. ארגונים מטפלים בכמויות גדולות יותר של מידע מאשר אי פעם בעבר, אולם הם משתמשים למעשה רק בחלק קטן של המידע הזה על מנת להפיק תובנות אסטרטגיות – הכל משום שלעתים קשה לאגור או לנהל את המידע הזה באופן אפקטיבי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים